  • 1. Data: 2005-02-11 16:41:47
    Temat: sprostowanie tresci wyroku - jak?
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Czy móglbym prosic o informacje jak powinna przebiegac procedura
    sprostowania oznaczenia strony w wyroku i tytule wykonawczym?
    Blad dotyczy oznaczenia powoda a zostal zauwazony u komornika.

    Dodam, ze sad dysponowal wszystkimi danymi pozwalajacymi na prawidlowe
    oznaczenie nazwy powoda.

    Skladam do sadu który wydal wyrok wniosek o dokonanie sprostowania wyroku w
    tej czesci i co dalej?

    Czy zwrócic sadowi przy tym wniosku odebrany juz tytul wykonawczy z bledem?

    Jak wyglada procedura, która powinien zastosowac w takim przypadku sad?

    Ile czasu moze to trwac?

    Czy powinienem dostac nowy (tzn. przepisany na nowo z uwzglednieniem
    poprawki) odpis sentencji wyroku i tytul wykonawczy?

    Czy ponownie powinienem wniesc oplaty za wydanie sentencji wyroku i tytulu
    wykonawczego?

    Czy od zazalenia na odmowe sprostowania tej pomylki mam wniesc jakas oplate?

  • 2. Data: 2005-02-11 17:26:00
    Temat: Re: sprostowanie tresci wyroku - jak?
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "lammed" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy móglbym prosic o informacje jak powinna przebiegac procedura
    > sprostowania oznaczenia strony w wyroku i tytule wykonawczym?
    > Blad dotyczy oznaczenia powoda a zostal zauwazony u komornika.

    skladasz wniosek i dol. tyt.wyk. i tyle nie ponosisz kosztow z tym
    zwiazanych i czekasz , w sekr. mozesz sie poinformowac kiedy masz sie
    osobiscie np. zglosci badz we wniosku napiszesz , ze prosisz o doreczenie
    pocztowe

    > Skladam do sadu który wydal wyrok wniosek o dokonanie sprostowania wyroku
    > tej czesci i co dalej?

    czekasz , szybko bedzie zalatwiona sprawa j.w sekreteriat cie o tym
    poinformuje

    > Czy zwrócic sadowi przy tym wniosku odebrany juz tytul wykonawczy z
    bledem?

    tak obowiazkowo

    > Czy ponownie powinienem wniesc oplaty za wydanie sentencji wyroku i tytulu
    > wykonawczego?

    nie
    > Czy od zazalenia na odmowe sprostowania tej pomylki mam wniesc jakas
    oplate?

    jakie zazalenie ? sad to szybciutko poprawi

    Sandra

  • 3. Data: 2005-02-11 18:14:16
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy. :)

    Ja też uważam podobnie

    Rzeczywistość jednak wygląda następująco:

    Mam zarejestrowaną działalność gospodarczą jako osoba fizyczna (łamanie i
    redakcja tekstów - idzie to raczej w dolnej strefie stanów średnich, ale
    daje uprawnienia z zus).
    Sześć lat temu klient nie zapłacił mi za pracę i zaskarżyłem go do sądu.
    Sąd wydał wyrok "już" po dwóch i pół roku, przez rok dwukrotnie wzywając
    mnie abym ustosunkował się do odpowiedzi na pozew, bo za pierwszym razem
    zgubił moją odpowiedź (okazało się, że wpięli ją do innych akt o nieco
    podobnym numerze sprawy, co odkryłem kiedy mnie cholera wzięła i wybrałem
    się z awanturą do sekretariatu sądu).
    Niestety, w wyroku jako stronę skarżącą wymieniono: "Andrzej Żórawski
    prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą WYDAWNICTWO", choć prawidłowo
    powinno być: WYDAWNICTWO ANDRZEJ ŻÓRAWSKI, reprezentowane przez Andrzeja
    Żórawskiego - właściciela", bo nazwa firmy pod jaką działam brzmi według
    dokumentów rejestracyjnych "Wydawnictwo Andrzej Żórawski" a nie
    "Wydawnictwo".

    W dodatku w jednym dokumencie występuję jak: ŻÓRAWSKI, ŻURAWSKI i ZURAWSKI.
    Ja wiem że chodzi o mnie, ale jak klient będzie chciał wstrzymać egzekucję
    komorniczą to się do tego przyczepi i ją wstrzyma (jeśli po prawie siedmiu
    latach jest jeszcze z czego prowadzić egzekucję).

    Sąd ma te wszystkie dokumenty i mimo to już trzeci raz od czterech lat nie
    był w stanie prawidłowo napisać (a właściwie dokładnie przepisać) tej nazwy
    z posiadanych dokumentów.
    A kilka miesięcy temu odmówili mi nawet w wydanym postanowieniu sprostowania
    tego błędu, nie informując mnie przy tym o przysługujących mi środkach
    odwoławczych. W związku z tym wniosłem zażalenie 14-go dnia od daty
    doręczenia postanowienia, zamiast 7-go dnia. Ponieważ Towarzyszący
    postanowieniu druk "doręczenie postanowienia" nie był wypełniony a był
    jedynie podstemplowany - odwołałem się wskazując na
    Dziś dostałem pismo z wezwaniem do usunięcia braków formalnych, to jest:
    wniesienia wpisu sądowego (mimo iż sprawa dotyczy ich błędu) i
    ustosunkowania się do tego na co właściwie składałem zażalenie (mimo iż
    prawie dwa miesiące temu dostałem postanowienie sądu o uznaniu zażalenia,
    więc chyba powinni wiedzieć do czego się zażalenie odnosiło ).
    Ni cholery nie wiem dlaczego sąd, trzykrotnie już o to pisemnie proszony,
    nie prostuje na żaden z moich wniosków swojej pomyłki w trybie kodeksowym
    (jako sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego - co powinno trwać razem
    góra dwie godziny z założeniem, że wyrok trzeba przepisać, musi go podpisać
    sędzia, sekretariat ostemplować i zarejestrować a ja odebrać i pokwitować.)
    tylko zarządza extra rozprawę, za którą każe mi jeszcze wnosić opłaty,
    wyliczone na 56,97 zł jako 1/5 wpisu podstawowego?

    I TU JUŻ ZGŁUPIAŁEM

    Czy ma ktoś jakiś pomysł co powinienem zrobić dalej?

  • 4. Data: 2005-02-11 18:52:41
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    A co Ci w tym nie pasuje? Spróbuj mi to wytłumaczyć - jeśli możesz, proszę.
    Może to ja tkwię w błędzie?
    (Ale jeśli tak, to czemu sąd przez tyle lat mnie z niego nie wyprowadza,
    tylko podejmuje kolejne czynności i w dodatku niestarannie je wykonuje -
    żądając w dodatku jakichś dodatkowych opłat?)

  • 5. Data: 2005-02-11 18:55:59
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    lammed napisał(a):
> [...]
    > powinno być: WYDAWNICTWO ANDRZEJ ŻÓRAWSKI, reprezentowane przez Andrzeja

    i chciałbyś w ten sposób? coś mi nie pasuje... powodem jest Andrzej
    Żórawski, a nie "Wydawnictwo Andrzej Żórawski"

    KG

  • 6. Data: 2005-02-11 19:08:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    lammed napisał(a):
    > A co Ci w tym nie pasuje? Spróbuj mi to wytłumaczyć - jeśli możesz, proszę.
    > Może to ja tkwię w błędzie?

    Prowadząc działalność gospodarczą jako osoba fizyczna podmiotem praw i
    obowiązków jesteś Ty, określona osoba - imię i nazwisko. Tak samo
    stroną procesu. Nie powinno się oznaczać takie strony wyłącznie przez
    nazwę jej działalności gospodarczej, to może byc uzupełnienie.

    > (Ale jeśli tak, to czemu sąd przez tyle lat mnie z niego nie wyprowadza,
    > tylko podejmuje kolejne czynności i w dodatku niestarannie je wykonuje -
    > żądając w dodatku jakichś dodatkowych opłat?)

    A bo to ja wiem...

    KG

  • 7. Data: 2005-02-11 19:15:45
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Ale w podobnej sprawie o zapłatę odmówiono mi przyjęcia pozwu, jako powód
    wskazując złe oznaczenie stron procesowych kiedy w pozwie jako Andrzej
    Żórawski skarżyłem Jana Iksińskiego, też osobę fizyczną prowadzącą
    jednoosobową działalność.
    Tłumaczono, że działalność prowadzę pod firmą i jako firma, reprezentowana
    przeze mnie jako osobę fizyczną powinienem wnosić pozew.

    (A w dodatku dwa i pół roku trwała zabawa z przesyłaniem sobie w obie strony
    akt między sądem cywilnym a sądem gospodarczym, bo żaden nie chciał się
    uznać właściwym do rozpatrzenia sprawy. W końcu uznał się za właściwy jeden
    z wydziałów cywilnych Sądu Okręgowego i po usunięciu przeze mnie wskazanego
    braku, w postaci złego oznaczenia stron procesowych sprawę rozpatrzył)

    To jak z tym w końcu jest naprawdę? Czy w warszawskich sądach,
    rozpatrujących morze tego typu spraw ( a więc mających w tym doświadczenie)
    nie wiedzą jak to ma wyglądać?

  • 8. Data: 2005-02-11 19:21:52
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Goomich -

    Komornik nie, ale czy dłużnik nie może próbować na tej podstawie zaskarżenia
    tytułu wykonawczego z powodów uchybień formalnych?
    (A jest to - jak się potem okazało - facet dysponujący radcą prawnym i
    wyspecjalizowany w tego typu zabawach, przez co gania go jeszcze kilkanaście
    innych takich "mikrusów" jak ja).

  • 9. Data: 2005-02-11 19:32:07
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    kam:

    ale nawet jeśli jest tak jak twierdzisz - to powinni napisać: Andrzej
    Żórawski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą "Wydawnictwo Andrzej
    Żórawski" (taka nazwa jest zarejestrowana i występuje w tym brzmieniu jest
    we wszystkich dokumentach) a nie: Andrzej Żórawski, prowadzący działalność
    gospodarczą pod firmą "Wydawnictwo".

  • 10. Data: 2005-02-11 19:33:49
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "lammed" <l...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > ZURAWSKI. Ja wiem że chodzi o mnie, ale jak klient będzie chciał
    > wstrzymać egzekucję komorniczą to się do tego przyczepi i ją

    Nic nie wstrzyma.
    Komornik nie ma prawa badania zasadności tytułu wykonawczego, więc go
    powinien odesłać na drzewo.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!