  • 1. Data: 2008-04-18 14:07:22
    Temat: sprawa wydanie komputerów +grzywna
    Od: "Mr Bean" <z...@w...pl>

    witam kumpel miał sprawe, sąd zadecydował ze komputery zostaną wydane bez
    dysków i pirackich płyt jednak nie dostał wyroku na pismie (minelo 5
    miesiecy) dostał wezwanie do zapłaty grzywny a chciał by komputery odzyskać
    i nie wie co zrobić

  • 2. Data: 2008-04-19 06:40:05
    Temat: Re: sprawa wydanie komputerów +grzywna
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Mr Bean" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dysków i pirackich płyt jednak nie dostał wyroku na pismie (minelo 5
    > miesiecy) dostał wezwanie do zapłaty grzywny a chciał by komputery

    a to ja przy okazji, czy mozna prawnie pozbawic usera legalnych danych? ja
    rozumiem przepadek sprzetu, ok, przepadek softu pirackiego ok, ale tam sa
    takze inne dane, co na to prawo ( o praktyke nie pytam).

    P.

  • 3. Data: 2008-04-19 15:52:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Troll wrote:
> [...]
    > danych? ja rozumiem przepadek sprzetu, ok, przepadek softu pirackiego
    > ok, ale tam sa takze inne dane, co na to prawo ( o praktyke nie

    obawiam sie, że jest tutaj dziura w prawie...

    generalnie powinno się dokonać skasowania pirackich programów oraz plików
    instalacyjnych przez biegłego informatyka.

    Przepadek danych które mogą być potrzebne choćby do prawidłowego rozliczania
    np z US czy ZUSem podpada pod uniemożliwienie zarobkowania choćby.

    ale ja nie jestem prawnikiem...

    ponadto w kompie moga znajdować sie dane osobiste, pamiatkowe maile zdjecia
    listy itp... co z tym wszytskim? czy takie dane nie powinny być traktowane
    jak rzeczy osobiste materialne?

  • 4. Data: 2008-04-20 08:58:38
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > ponadto w kompie moga znajdować sie dane osobiste, pamiatkowe maile
    > zdjecia
    > listy itp... co z tym wszytskim? czy takie dane nie powinny być
    > traktowane jak rzeczy osobiste materialne?

    ale jaka dziura w prawie, pytam sie co uprawnia sad do usuwania danycyh
    ktorymi nie ma prawa rozporzadzac ?
    Moim zdaniem to nie kwetsia dziura a raku dzialan 'poszkodowanych'.
    P..