    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 15 Feb 2013 12:34:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spolka cywilna a CEIDG

    On Fri, 15 Feb 2013, Liwiusz wrote:

    > A jaki ZUS wówczas płaci?

    Normalny.
    Składki społeczne nie zależą od formy prowadzenia, a od
    bycia przedsiębiorcą.
    Jak ktoś jest wspólnikiem tylko jednej SC, to składki prowadzi
    identycznie jak przedsiębiorca jednoosobowy, ale jeśli będzie
    *również* prowadzić DG jednoosobową, to płaci dodatkową
    składkę zdrowotną, bo zdrowotna ma inne kryterium; ściślej
    nie jest nim ani bycie przedsiębiorcą ani forma, lecz
    "tytuł" (zarówno forma jednoosobowa jak i każda spółka
    osobowa *lub* jednoosobowa spzoo liczą się jako odrębny
    "tytuł").
    Nie jest "tytułem" osobne przedsiębiorstwo, żeby ktoś
    nie pomylił :D (można mieć dwa przedsiębiorstwa prowadzone
    jako jednoosobowa DG *albo* w tej samej SC i będzie to
    jeden "tytuł").

    pzdr, Gotfryd