    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Subject: Re: spolka cywilna a CEIDG
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 15 Feb 2013 08:36:43 GMT

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 00:48:56 -0800, Olgierd napisał(a):

    > PS widziałeś jakąś s.c., w której wspólnikami byłyby osoby nie będące
    > przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów o EDG lub CEIDG?

    Nie widziałem. Ale teoretycznie nie widzę przeszkód. Według art. 860 KC
    spółkę zakłada się w celu "gospodarczym". To nie oznacza jednak
    automatycznie prowadzenia DG. Można np założyć sc dwu sąsiadów w celu
    wspólnej budowy płotu. Można się też zastanawiać czy jeśli dwu sąsiadów
    umawia się na wspólną budowę płotu, ustalają kto ile wpłaci, co kto ma
    zrobić, to czy nie zawierają oni właśnie umowy spółki cywilnej chociaż o
    tym nie wiedzą.