    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 14 Feb 2013 23:00:19 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spolka cywilna a CEIDG

    On Thu, 14 Feb 2013, Olgierd wrote:

    > OK, skoro mówimy o "założeniu", to racja, ale już zarówno wniosek do CEIDG
    > jak i prowadzenie działalności wymaga wspólników-przedsiębiorców.

    Zgadza się.
    Ale to nie implikuje jednoosobowej formy prowadzenia DG.

    > Problem widzę w tym, że jeśli wspólnikami s.c. byłyby osoby nie będące
    przedsiębiorcami,

    Ale one *SĄ* przedsiębiorcami!
    Nie wrzucaj do jednego worka statusu przedsiębiorcy z jednoosobową DG :D

    > s.c. nie jest przedsiębiorcą

    Oczywiście.
    A ktoś kiedykolwiek twierdził inaczej?

    > Natomiast przedsiębiorcą stajesz się po rejestracji w CEIDG.
    > Przez zawarcie umowy spółki cywilnej -- nie,

    No jasne że nie.
    O umowę pytałem dlatego, że chcę wiedzieć gdzie *TY* znajdujesz
    problem.

    > W jaki jeszcze sposób osoba fizyczna może stać się przedsiębiorcą?

    Przez prowadzenie DG w formie spółki cywilnej.
    Jest przedsiębiorcą przy dowolnej kombinacji prowadzenia DG
    w formie jednoosobowej z prowadzeniem DG w formie SC, jednej
    lub wielu.
    REJESTRUJE się JAKO PRZEDSIĘBIORCA, ale NIE PROWADZI DG w formie
    jednoosobowej, jeśli "działa" wyłącznie w SC.
    Oddziel od siebie te dwie sprawy.

    > "Zakazu" w sensie zakazu nie ma, natomiast takiego cuda CEIDG nie przepuści.

    Jeśli przy statusie przedsiębiorcy *jest* oznaczenie "wyłącznie
    w formie SC", to właśnie sobie zaprzeczyłeś :)
    Przecież "przepuszczenie tego cuda" polega *właśnie* na zaznaczeniu
    "wyłącznie w SC", co oznacza, że nie jednoosobowo.

    < BACZNOŚĆ! >

    > Oczywiście,

    < TADAM! - spocznij >

    > ponieważ w przeciwnym razie w ramach tej spółki cywilnej nie będzie przedsiębiorcy.

    No a co niby innego CAŁY CZAS piszę?
    Weźmij sobie cały komplet poprzednich postów i SPRAWDŹ.

    > PS widziałeś jakąś s.c., w której wspólnikami byłyby osoby nie będące
    przedsiębiorcami

    Oczywiście, ledwo kilkanaście lat temu :P, pod rządami innych przepisów.

    Ale teraz jest tak, że MUSZĄ być przedsiębiorcami, co NIE PRZESZKADZA
    w prowadzeniu DG wyłącznie w formie SC!
    I taki przedsiębiorca nie prowadzi DG w formie jednoosobowej!

    Mało, jak Cię pytam, to sam tak piszesz.
    A co ja napiszę to samo to "nie" i "nie".
    Coś się zaparł?

    > nie będące przedsiębiorcami
    > w rozumieniu przepisów o EDG lub CEIDG?

    No oczywiście że nie :)
    Ale wpadłeś na nisko latający kwantyfikator: bycie przedsiębiorcą NIE
    OZNACZA prowadzenia DG w formie jednoosobowej, zaprzeczeniem wielkiego
    kwantyfikatora jest mały i odwrotnie.
    Jeszcze raz.
    Prowadzenie DG w formie jednosobowej wymaga zarejestrowania się w roli
    przedsiębiorcy.
    Ale zarejestrowanie się w roli przedsiębiorcy NIE OZNACZA, że dany
    przedsiębiorca prowadzi ją jednoosobowo!

    pzdr, Gotfryd