    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 13 Feb 2013 17:27:30 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spolka cywilna a CEIDG

    On Wed, 13 Feb 2013, Olgierd wrote:

    > To jak założę spółkę cywilną nie prowadząc DG,

    Nie wiem z której strony widzisz hak.
    Jakoś nie widzę powodu, dla którego miałby istnieć: zarówno
    umowa SC może przewidzieć rozpoczęcie działalności ze wskazaną
    datą, jak i wniosek rejestracyjny może być złożony przed
    rozpoczęciem DG.
    Spółka to jest przecież UMOWA, i wcale nie musi podlegać WYKONYWANIU
    od dnia zawarcia.

    > skoro (za art. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej):
    >
    > 1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna,
    > osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
    > której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca
    > we własnym imieniu działalność gospodarczą.
    > 2. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej
    > w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

    No i gdzie widzisz problem?
    Najwyraźniej utożsamiasz podmiot z czynnością - bycie przedsiębiorcą
    "fizycznym" z prowadzeniem DG w formie jednoosobowej.
    Mamy przykładowo dwu odrębnych przedsiębiorców, którzy NIE prowadzą
    DG jednoosobowo, a wyłacznie w formie spółki.
    Jest zakaz?

    > Wspólnik s.c. *musi* najsamprzód samodzielnie zarejestrować się w CEIDG;

    Jako "prowadzący DG wyłącznie w formie SC"?
    :)

    > natomiast kwestie fiskalne i ZUS-owskie to odrębna sprawa.

    Możemy ją w 100% pominąć.
    Wskazywałem jedynie na sensowność tej informacji.

    pzdr, Gotfryd