  • 1. Data: 2004-02-12 12:09:19
    Temat: spółdzielnia, gaz i kubatura łazienki (trochę długie)
    Od: "nelson" <p...@g...pl>

    Witam serdecznie

    Matka dostała od spółdzielni pismo o treści:

    "Podczas okresowej kontroli w roku 2003, polegającej na sprawdzeniu stanu
    technicznej sprawności: instalacji gazowych oraz przewodów kominowych w
    budynku w mieszkaniu XXX, stwierdzono następujące nieprawidłowości:

    - Obniżony sufit w łazience - powoduje zmniejszenie kubatury łazienki

    Jest to niezgodne z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji z dnia 16.08.1999 roku w sprawie warunków technicznych
    użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.
    U. nr 74 poz.836 z 1999r.)

    W celu utrzymania stanu technicznego budynku na poziomie zapewniającym
    bezpieczeństwo
    ludzi i mienia w okresie użytkowania oraz ochronę zdrowia i życia ludzi
    w pomieszczeniach budynku należy:

    - Przywrócić kubaturę łazienki do stanu pierwotnego (min. 8 m. sześć.)"

    Nadmienię, iz w łazience jest zamontowany piecyk gazowy PG6

    I teraz:
    - Sprawdziłem ten dziennik ustaw i nie znalazłem nic na temat wymaganych
    kubatur
    pomieszczeń, w których zainstalowane są urządzenia gazowe i wentylacyjne.
    - Instalacje są sprawne co jest potwierdzone protokołami z okresowych
    kontroli.
    - Nie było żadnej kontroli, z której matka podpisywałaby jakiekolwiek
    zastrzeżenia
    kontrolujących.
    - Sufit został obniżony o 12 cm, co zmniejszyło kubaturę z 8.10m sześć do
    7.74m
    sześć.
    - Pismo doręczyła sprzątaczka (takie w tej spółdzielni są zwyczaje)

    Czy mam wystosować w tej sprawie jakieś pismo do spółdzielni, czy
    zignorować ich ??
    Nie muszę chyba dodawać, że o objętość pralki, muszli klozetowej, szafki i
    piecyka
    sie nie przyczepili, choć one też zmniejszają kubaturę pomieszczenia.

    Dziękuję i proszę o pomoc

    nelson

  • 2. Data: 2004-02-12 12:24:03
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Jeżeli w tym rzeczonym rozporządzeniu nic nie ma o minimalnych wymogach
    itp,to wystosuj pismo jak to się mówi uprzejme co do formy, obraźliwe co do
    treści i każ im spadać na drzewo.

  • 3. Data: 2004-02-12 13:43:28
    Od: "Piotr Trociński" <w...@p...com.USUN_TO.pl>

    Napisz, aby podali ci dokladnie gdzie sa okreslone warunki jakie musza
    byc spelnione (te 8 m szesc.). Bo w ustawie to rzeczywiscie nic nie
    ma, tylko wspomniane jest o kontrolach.

    Piotr Trocinski

  • 4. Data: 2004-02-12 14:35:50
    Od: "Adrian Ł" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > budynku w mieszkaniu XXX, stwierdzono następujące nieprawidłowości:
    >
    > - Obniżony sufit w łazience - powoduje zmniejszenie kubatury łazienki

    Witam
    U mnie bylo tak przyszla kontola i stwierdziła zabudowany otwor miedzy
    łazienka a WC
    wstawiony pawlacz i luka wentylacyjna o przekroju jakies 50x15cm .
    Komisja ustnie nakazała rozebrac ten pawlacz
    a ja sie go pytam jaki przepływ blokuje skoro wlot do pionu wentylacji jest
    jakies 20x30 cm??
    Na tym sie sprawa skonczyla.
    Braklo mu argumentow i rozbiorka okazala sie zbedna.

    NIe znam zasad wg jakich oni postepuja - bo jakby dal sobie czlowiek wmowic
    to trzeba by faktycznie przerabiac lazienke.

    Wiec walczyc niech Ci przyjda na ponowna komisje, i niech Ci udowodnia
    zagrozenie powodowane tym obnizonym sufitem

    Pozdrawiam Adrian

  • 5. Data: 2004-02-12 19:38:53
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    > piecyka
    > sie nie przyczepili, choć one też zmniejszają kubaturę pomieszczenia.

    Ale mają bałagan w tej spółdzielni. Przytoczyli nie to rozporządzenie.
    Powinno być:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie.

    Poczytaj paragraf 80.
    Rozporządzenie znajdziesz w Dz.U. nr 75 poz. 690 z 2002 r oczywiście

    Marek