  • 1. Data: 2006-09-05 12:50:43
    Temat: Dodatek mieszkaniowy dla mieszkania wynajmowanego.
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Czy osobie wynajmującej mieszkanie może przysługiwać dodatek
    mieszkaniowy (jeżeli oczywiście spełni odpowiednie wymogi) ?
    W sieci wyczytałem, że dodatek przysługuje min:
    " innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i
    ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem (na przykład na skutek umowy
    użyczenia)"
    Czy umowa użyczenia to właśnie umowa zawierana przy wynajęciu mieszkania ?
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-09-06 06:07:58
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Robert wrote:

    > Dzień dobry,
    > Czy osobie wynajmującej mieszkanie może przysługiwać dodatek
    > mieszkaniowy (jeżeli oczywiście spełni odpowiednie wymogi) ?

    Tak

> [...]
    > użyczenia)"
    > Czy umowa użyczenia to właśnie umowa zawierana przy wynajęciu mieszkania ?

    Wydaje mi się, że bez względu na to jak się nazywa umowa musi ona
    określać fakt, że jesteś najemca lokalu od dnia - do dnia/na czas
    nieokreślony*. Taka umowa będzie tytułem prawnym do zajmowanego
    lokalu.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 3. Data: 2006-09-11 09:48:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Sep 2006, Robert wrote:

    > Czy umowa użyczenia to właśnie umowa zawierana przy wynajęciu mieszkania ?

    Nie. Użyczenie jest darmowe, najem jest odpłatny i w tym jest różnica.

    Z Twojego tekstu wynika że wystarcza dowolna umowa :)
    BTW: użyczenie powoduje skutki podatkowe! Obie strony mogą płacić...

    pzdr, Gotfryd