    From: scream <s...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spisany...
    Date: Fri, 02 May 2003 00:09:45 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello062179033204.chello.pl

    Użytkownik mam problem napisał:
    > Wcale by mnie to nie zmartwilo, a wrecz ucieszylo :)

    Chyba nie bedzie tak rozowo :) Z doswiadczenia wiem, ze wydziały dla
    nieletnich działają calkiem sprawnie. Jeśli wy nic nie piliście, to nic
    wam nie grozi, natomiast koleżanki pewnie pojechały na alkomat. Calosc
    wyglada tak:

    - spisanie danych
    - doprowadzenie na komende
    - badanie alkomatem
    - czekanie na rodziców (w celi, a nie na korytarzu)
    - przyjeżdżają rodzice
    - w ich obecności spisuje sie protokół, tzn ile wypite, kiedy, gdzie
    kupione, etc
    - rodzice sie podpisuja i moga zabrac dziecko ze soba do domu

    Jesli sie nie stawia na komende, to bedzie nocka na izbie dziecka.. Z
    tego co wiem, to podobno nic przyjemnego :)) Papiery idą potem do
    wydzialu dla nieletnich i bedzie potem wezwanie na "rozmowe" i jeszcze
    raz bedzie spisywany protokol. Tam naczelnik wydziału decyduje, czy
    kierowac sprawe do sądu rodzinnego, czy olać. Jeśli pierwszy raz, to
    oleje. Jeśli nie pierwszy, to skieruje do sądu, chyba że jakoś uda sie
    go "przekonać" ;)

    > Z jednym juz mieli okazje. Ale chyba sie do tego nie kwapili.

    Nie, nie.. prewencja nie od tego jest. Rozmawiać będa, za tydzień lub
    dwa, w wydziale dla nieletnich.

    > Czy z okazji bede mial jakis komentarz w swoich papierach ?

    jeśli tylko Cie spisali, to nie masz żadnych swoich "papierów"
    natomiast one będa miały na 100% ale nie ma sie czym przejmować

    > /mam [mialem :( ] czyste konto poki co i chcialbym takowe zachowac/

    to nie szukaj kłopotów ;) Póki co nadal masz czyste.. Mnie spisywali już
    tyle razy w życiu, że musiałbym mieć baaaardzo grubą teczke ;))

    > O tym pomysle na pewno, ale odpoczac przez weekend tez musza :>

    Nie masz sie czego obawiać, jeśli tylko Cie spisali i nie byles pod
    wpływem alkoholu.

    > Nauczylo mnie to jednak czegos : Pierwsza reakcje jaka miala miejsce jak
    > zobaczylismy rediowoz to "...w nogi..."

    i prawidłowo, IMHO tak powinniście postąpić (o ile dalibyście rade uciec)

    > ale jak sie potem okazalo duzo lepiej
    > bylo zostac [chociaz mialbym szanse uciec na pewno] ;) Szkoda tylko, ze
    > poznalismy sie w takich okolicznosciach :|

    ciekawe czy byś tak mówił, gdyby zabrali Cie na komende i wlepili pare
    pał...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl