    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek: ziemia
    Date: Tue, 8 Dec 2015 00:36:26 +0100

    J.F. w news:5665e8af$0$696$65785112@news.neostrada.pl

    tylko mniej wiecej tak to jest wyjasnione, bo dokladniej to w tej sytuacji
    jest tak:
    to jest tzw "zasiedzenie w zlej wierze" i dlatego wymaga rozporzadzania w
    powyzszym stylu przez lat 30 (rozporzadzania UDOKUMENTOWANEGO, np umowy
    dzierzawy komus, oplaty rozliczne). Czyli jesli ktos tak
    zarzadza/gospodaruje przez lat powiedzmy 27 - wowczas nie istnieje (jeszcze)
    zasiedzenie, żadne, nawet "w zlej wierze", brakuje 3 lat.
    Stan o ktorym wiem dopiero w tej chwili:
    nie istnieja zadne udokumentowane oplaty podatkowe, gruntowe wykonywane
    przez osobe C i wczesniejsze niz z lat 199.... Dalej: pierwsza prawna umowa
    dzierzawy komus przez osobe C pochodzi z 1987 roku. Czyli: dopiero od tego
    roku mozna wlaczyc licznik i 30 lat mija w 2017 roku. Wiec z powodow-dowodow
    formalnych zasiedzenie mogloby nastapic dopiero w 2017 roku.
    Chyba, że:
    znajdzie sie ktos, kto zezna, że owszem, dzierzawil od C te ziemie, odbylo
    sie to w oparciu o umowe ustna, czyli nie ma na to sladu papierowego, a do
    tego ta umowa ustna miala miejsce w... 1981 roku :) :) - i tak wlasnie
    jest, jest taka osoba, ktora to oswiadczyla i potwierdzi w sadzie, że juz 34
    lata temu osoba C FORMALNIE weszla na droge "posiadania samoistnego"
    dzierzawiac komus ziemie .

    PYTANIE:
    -------------
    jak sąd traktuje takie wyciagniecie z kapelusza osoby dzierżawiacej, bez
    dowodu-umowy pisemnej, osoby ewidentnie bedacej kolem ratunkowym (z roku
    1981 !), skoro - pomimo tylu mozliwosci i przez tyle lat gospodarowania
    przez C - brak sladow fizyczno-prawnych na to "posiadanie samoistne" (poza
    umowa z 1987 i oplatami z lat 199...)? Taka osoba "z kapelusza" zdaje sie
    chyba podejrzana, co nie? :)

    ale: CO wyjasnic? czyli: O CZYM odpowiadac sadowi?

    nie w tym problem. Pytam o znaczenie prawne pisma, oraz: o mozliwe i
    sensowne ruchy stopujace przejecie/zasiedzenie, czyli pytam o slowa kluczowe
    w odpowiedzi ku sadowi. Trzy mocne zdania, konkretne, wystarcza mi.

    za kazda konstruktywna podpowiedz - dzieki.