    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek - niechciany - co robić pomocy !
    Date: Fri, 03 Mar 2006 13:39:36 +0100

    Johnson napisał(a):

    > A art. 1019 kc to po co jest?

    > Powinno być chyba od dnia w którym dowiedział sie o swoim błędzie (art.
    > 88 §2 kc).

    próbujecie to jakoś tak na siłę obejść, a sprawa wydaje się prosta, KC
    mówi jasno, że spadkobierca ma pół roku na złożenie oświadczenia o
    przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, albo odrzuceniu spadku.
    Jeśli tego nie zrobi, to jest jednoznaczne, że złożył oświadczenie, że
    przyjmuje spadek wprost. Ciężko się tłumaczyć w ten sposób: ech, miałem
    sprawę w dupie, nie interesowało mnie to, a teraz się nie zgadzam na
    przyjęcie długu. Poza tym Art 1019 stwierdza jasno, że można się uchylić
    pod warunkiem wprowadzenia w błąd lub groźby. Ciężko tu mówić o
    wprowadzeniu w błąd skoro spadkobierca nawet się niczego nie dowiadywał
    tylko siedział i czekał niewiadomo na co. Gdzie tu jest wprowadzenie w
    błąd, przecież mógł sprawdzić co wchodzi w skład spadku, ale tego nie
    zrobił.

    sg