  • 1. Data: 2009-09-03 06:53:57
    Temat: spadek
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Jak można odrzucić spadek? Jeszcze przed śmiercią spadkodawcy. Spadek będzie
    pozytywny, sama chata warta ze 600-700 tysięcy PLN. Da się to jakoś
    załatwić?

    --
    ALEX Przekliniak, generał lejtnant, Mobilizacja to wojna i innego
    wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 2. Data: 2009-09-03 07:00:17
    Temat: Re: spadek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 08:53:57 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

    > Jak można odrzucić spadek? Jeszcze przed śmiercią spadkodawcy. Spadek
    > będzie pozytywny, sama chata warta ze 600-700 tysięcy PLN. Da się to
    > jakoś załatwić?

    Jedyna możliwość to Kodeks Cywilny:

    Art. 1048. Spadkobierca ustawowy może przez umowę z przyszłym spadkodawcą
    zrzec się dziedziczenia po nim. Umowa taka powinna być zawarta w formie
    aktu notarialnego.

    Art. 1049. § 1. Zrzeczenie się dziedziczenia obejmuje również zstępnych
    zrzekającego się, chyba że umówiono się inaczej.

    § 2. Zrzekający się oraz jego zstępni, których obejmuje zrzeczenie się
    dziedziczenia, zostają wyłączeni od dziedziczenia, tak jakby nie dożyli
    otwarcia spadku.

  • 3. Data: 2009-09-03 12:05:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Przekliniak wrote:
    > Jak można odrzucić spadek? Jeszcze przed śmiercią spadkodawcy. Spadek
    > będzie pozytywny, sama chata warta ze 600-700 tysięcy PLN. Da się to
    > jakoś załatwić?

    Umowa notarialna ze spadkodawcą jeśli mowimy o dziedziczeniu ustawowym.
    Ale napisz wiecej co chcesz przez to osiągnąć.

  • 4. Data: 2009-09-03 13:02:18
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Umowa notarialna ze spadkodawcą jeśli mowimy o dziedziczeniu ustawowym.
    > Ale napisz wiecej co chcesz przez to osiągnąć.

    Niech zgadnę, pokrzywdzenie wierzycieli potencjalnego spadkobiercy..?

    GK

  • 5. Data: 2009-09-03 13:11:30
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    witek ni au koto ha itsumo tanosii

    > Umowa notarialna ze spadkodawcą jeśli mowimy o dziedziczeniu
    > ustawowym. Ale napisz wiecej co chcesz przez to osiągnąć.

    Chcę by mnie wydziedziczył. Ze wszystkiego.

  • 6. Data: 2009-09-03 13:25:51
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    GK ni au koto ha itsumo tanosii

    > Niech zgadnę, pokrzywdzenie wierzycieli potencjalnego spadkobiercy..?

    Mieszasz, nie ma wierzycieli, a ja jestem jedynym *spadkobiorcą*
    Nie zgadłeś, cały spadek należy się mi.

  • 7. Data: 2009-09-03 13:29:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 3, 3:25 pm, "ALEX Przekliniak" <k...@s...us> wrote:
> [...]
    > ALEX Przekliniak, generał lejtnant, Mobilizacja to wojna i innego
    > wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

    Odmow przyjecia spadku i juz.

  • 8. Data: 2009-09-03 14:06:53
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    BK ni au koto ha itsumo tanosii

    > Odmow przyjecia spadku i juz.

    Nie rozumiesz idei.

  • 9. Data: 2009-09-03 14:15:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 3, 4:06 pm, "ALEX Przekliniak" <k...@s...us> wrote:
> [...]
    > ALEX Przekliniak, generał lejtnant, Mobilizacja to wojna i innego
    > wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

    No nie rozumiem. Zaproponowal Ci ktos umowe o zrzeczenie spadku -
    jesli to Ci nie odpowiada to innej mozliwosci nie masz za zycia, po
    otwarciu spadku mozesz jeszcze odmowic przyjecia. Innych mozliwosci
    jako spadkobierca nie masz.

  • 10. Data: 2009-09-03 14:21:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > jesli to Ci nie odpowiada to innej mozliwosci nie masz za zycia, po
    > otwarciu spadku mozesz jeszcze odmowic przyjecia. Innych mozliwosci

    Pewnie chodzi o to, że się obraził na ojca i chce mu za życia
    pokazać, że nie przyjmie po nim spadku. A że ojciec pewnie mu wybaczył,
    to notarialna umowa odpada...

    --
    Liwiusz