    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: służebność drogi - niebezpieczeństwa
    Date: Tue, 21 Apr 2009 21:31:23 +0100

    Bardzo dziekuję za wszystkie odpowiedzi!!!!!

    na końcu postu, zamiescilem rysunek mojej dzialki i sasiadujacych,
    moze to pomoze w ocenie sytuacji.

    Odpowiem tu na wszystkie posty i watpliwosci zbiorczo
    Jeszcze raz wyjasnia, jak kupowalem dzialke, kupilem ja wraz
    z zapisem o bezplatnej sluzebnosci - tak na wszelki wypadek poniewaz
    sprzedawca nie robil problemow.

    Warunki zabudowy biorac pod uwage zapis w akcie notarialnym, gmina
    zgodzila sie zmodyfikowac i dala mi wybor - zjazd z drogi powiatowej albo
    z drogi prywatnej.

    Ja w mojej sytuacji nie widze specjalnie podstawy do zniesienia sluzebnosci
    przez
    uciazliwosc, poniewaz na dzialce na ktorej jest polozona droga nic wiecej
    juz
    raczej nie mozna postawic, poniwaz ma szerokosc chyba 8m - typowo wydzielona
    z przeznaczenim pod droge, tak ze moim zdaniem nawet gdyby chciec zmienic
    przeznaczenie
    dzialki na korej lezy droga to bylo by ciezko to uzasadnic.

    Co do drogi powiatowej, to ona istniej od bardzo wielu lat i ani nie
    powstaje
    ani nie ma powstac.

    A co do tego co napisal spp, nie rozumiem sformulowania ze "tej sluzebnosci
    jescze nie ma [...]". - ta sluzebnosc jest i istnieje w akcie notarialnym.

    Jaki jest moj problem, jezeli przeprojektuje dom, to wykonanie zjadu z drogi
    powiatowej w przyszlosci nie bedzie specjalnie
    mozliwe, poniewaz polozenie wejscia do domu i wjadu do garazu bedzie tak
    zlokalizowane, ze przeniesienie tego zjazdu na droge powiatowa moglo by
    spowodowac niemozliwosc wjazdu do garazu - a przynajmniej bardzo karkolomny
    wjazd do garazu pod katem 90st.

    Co do utrzymania drogi, to tego sie nie obawiam, poniewaz odcinek polnej
    drogi ktorym ja bede przejezdzal od drogi powiatowej do bramy mojej posesji
    wyniesie raptem kilkanascie metrow.

    Jedyne niebezpieczenstwo jakie widze, to gdyby sasiad Ax odkupil ten kawalek
    drogi od
    Cx i chcial cos postawic na czesci tej drogi - ale czy to mozliwe....

    Dla czystej sytuacji zamieszczam rysunek mojej dzialki wraz z droga i
    polozeniem

    droga powiatowa
    | | | | | |
    | | | | | |
    | Ax | D | Bx | P | Cx |
    | | | | | |
    | | -------- ----------| |
    -------- ----------
    | | | |
    | | | |
    | | | Pola uprawne |

    Ax - jedne z moich przyszlych sasiadow z isniejacymi zabudowaniami
    D - polna droga (na ktorej zostala ustanowiona sluzebnosc)
    P - pola uprawne

    Bx - moja dzialka
    Cx - zabudownia czlowieka ktory sprzedal mi dzialke i jest wlascicielem
    wspomnianej drogi na ktorej ustanowiono sluzebnosc.
    P - nowe dzialki ktorych wlascicielem jest czlowiek sprzedajacy mi dzialke

    Pola uprawne sa wlasnoscia sprzedawcy dzialki i polna droga sluzy
    obecnie sprzedawcy dzialek jako dojazd do pol uprawnych

    Pzdr
    Darek