  • 1. Data: 2002-03-31 12:26:21
    Temat: służba zastępcza
    Od: "Szyna" <s...@s...pl>

    Mam natępujące pytanie trzy lata temu dostałem kategorię zdrowia A. Do dziś
    nie dostałem, żadnego wezwania (aby przedstawić zaświadzczenie, że się
    uczę). Teraz skończyłem naukę i chciałbym!? dostać służbę zastępczą. Czy
    mogę
    wystąpić o nią a potem jak jej nie dostanę to przedstawić zaświadczenie
    (wtedy nie pokazałem), że nie mogę odbyć służby wojskowej ze względu na stan
    zdrowia (wg. przepisów kat D).
    Jest sens iść na zastępczą? (Bo nie mam pracy i miałbym wojsko odsłużone)

    -------------Pozdrawiam-------------
    -------------SZYNA-------------
    ====================================

  • 2. Data: 2002-04-01 09:43:22
    Temat: Re: służba zastępcza
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Wniosek o skierowanie do służby zastępczej możesz złożyć. Wniosek jednak
    musi być umotywowany, a te motywy będziesz na pewno przedstawiał powiatowej
    komisji poborowej. Będziesz też odpowiadał na inne, nieraz bardzo trudne,
    pytania członków komisji poborowej. Od tej rozmowy będzie zależało
    przyznanie służby zastępczej. Pamiętaj, że jeżeli przyznają Ci służbę
    zastępczą, ale nie będzie możliwości jej odbycia, nie będziesz miał
    uregulowanego stosunku do obowiązku służby wojskowej do dnia 30 grudnia roku
    kalendarzowego, w którym ukończysz 28 lat życia.

    To nie WKU jest obowiązane do wezwania poborowego, w celu udzielenia mu
    odroczenia. To poborowy sam powinien zgłosić się i złożyć wniosek o to
    odroczenia.

    Z tego co napisałeś to posiadasz kategorię zdolności "A". W związku z tym
    przedstawienie jakiegoś zaświadczenia lekarskiego nie przesądza o kategorii
    "D". Od tego jest właściwa komisja lekarska.

    A na koniec przestroga - już nie jednemu "wyszła bokiem" kategoria "E" lub
    "D" (chodzi o pracę).

    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-04-01 11:39:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Jupraw wrote:

    > A na koniec przestroga - już nie jednemu "wyszła bokiem" kategoria "E" lub
    > "D" (chodzi o pracę).

    Oczywiście, ale jeśli ktoś chce zostać policjantem, ochroniarzem czy innym
    strażakiem to chyba rozumie że odbyte przeszkolenie wojskowe tylko
    zwiększy jego szanse.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-02 06:26:53
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    "Jupraw" <j...@p...onet.pl> w news:a896qr$iic$1@h1.uw.edu.pl... pisze
    tak:
    [...]
    > A na koniec przestroga - już nie jednemu "wyszła bokiem" kategoria "E" lub
    > "D" (chodzi o pracę).

    He, he, he...
    To była tylko propaganda WKU.
    Właścicielowi warzywniaka chyba nie zależy na tym, czy będzie miał za
    sprzedawcę Rambo 8 czy Akademię Policyjną 9. :-)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła