  • 1. Data: 2005-04-15 13:12:17
    Temat: skrzyżowanie, sygnalizacja i... pytanie
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.
    Często zdarza sie, że wjeżdżając na skrzyżowanie (skręt w lewo zielone światło
    strzałka w lewo) nagle kolumna aut sie zatrzyma np ze wzdlędu na przejście dla
    pieszych. Po prosto będąc juz na srodku skrzyżowania nadle auta stają. W
    międzyczasie "moje" światło zmienia sie na czerwone (którego oczywiście nie
    widzę, bo jest daleko za mną) i zielone dostają samochody, króre ja mam po
    lewej stronie i chcą skręcić w lewo. Wywiązuje sie zamieszanie bo blokowane
    jest to skrzyżow. i właściwie zagradzam im drogę, ale nie mam ruchu. Oczywiście
    pyskówki itd itp.
    Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu powinienem
    próbować sie jakoś usunąć?

    pzdr greo

  • 2. Data: 2005-04-15 13:21:10
    Temat: Re: skrzyżowanie, sygnalizacja i... pytanie
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    z tym wal na pl.misc.samochody
    zdrowaśki

  • 3. Data: 2005-04-15 13:33:36
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    > skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu
    > powinienem
    > próbować sie jakoś usunąć?

    Nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli nie ma możliwości opuszczenia go.
    Więc nie powinno cię tam być.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-04-15 13:33:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    > skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu powinienem
    > próbować sie jakoś usunąć?

    he he,
    zabrania się wjazdu na skrzyżowanie, jeżeli nie ma miejsca do
    kontunowania jazdy za skrzyżowaniem.
    Czyli, po pierwsze to ty w ogóle nie powiniens na to skrzyżowanie
    wjechać, jeżeli nie możesz z niego zjechać.

    A on nie powinien ruszyć, jeżeli ty mu blokujesz dorgę bo już na tym
    skrzyżowaniu ty stoisz. Trąbić to sobie może zawsze, ale jakby co do
    czego, to mandat należy się tobie.

  • 5. Data: 2005-04-15 13:38:28
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > pieszych. Po prosto będąc juz na srodku skrzyżowania nadle auta stają. W

    Zgłoś do WRD niech postawią tam patrol na chwilkę z 3 razy w tyg
    i wpie&*^$% mandaty pieszym jak leci ... Bezkolizyjny skręt to
    bezkolizyjny skręt, piesi nie mają prawa wtedy znajdować się na
    terenie krzyżówki ... Mają mieć czer światło i basta ;)

    > Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    > skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu powinienem
    > próbować sie jakoś usunąć?

    Jak już taka syt nastąpiła winien odczekać cykl (ja tak robię)
    najeżdzanoie na ciebie na 5 cm przed drzwi długie i klakson już
    mi się znudziły ;) Czekam grzecznie cykl świateł, bo przecież
    nie mogę wjechać na skrzyżowanie w syt gdy niemożliwym jest
    opuszczenie go.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 6. Data: 2005-04-15 13:39:55
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Beniamin napisał(a):
    > Nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie, jeśli nie ma możliwości opuszczenia
    > go. Więc nie powinno cię tam być.

    Tak ? Czyli na każdym skrzyżowaniu bez bezkolizyjnego skrętu w
    lewo obowiązuje zakaz skrętu w lewo ? Nie da się wjechać na
    wiele krzyżówek tak , by kontynuować jazdę w sposób ciągły ...
    dojeżdżasz do osi jezdni i obserwujesz co leci prosto i jak
    znajdujesz dziure to wiejesz ... wedle twej inf. w ogóle nie
    powinno istnieć lewoskręcanie w przypadku świateł rozwiązujących
    to w sposób bezkolizyjny.

  • 7. Data: 2005-04-15 13:40:43
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > A on nie powinien ruszyć, jeżeli ty mu blokujesz dorgę bo już na tym
    > skrzyżowaniu ty stoisz. Trąbić to sobie może zawsze, ale jakby co do
    > czego, to mandat należy się tobie.

    Tia .. a nie pieszym blokującym bezkolizyjny przejazd pojazdów ?
    Stwarzanie zagr etc ... ?

  • 8. Data: 2005-04-15 13:45:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    > skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu powinienem
    > próbować sie jakoś usunąć?

    po pierwsze, nie mozesz wjezdzac na skrzyzowanie, jesli wiesz ze nie
    bedziesz go mogl opuscic - czyli jesli nie ma tam miejsca do
    kontynuowania jazdy
    po drugie, kierowcy maja obowiazek umozliwic Ci opuszczenie skrzyzowania

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2005-04-15 14:04:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > Witam.
    > Często zdarza sie, że wjeżdżając na skrzyżowanie (skręt w lewo zielone światło
    > strzałka w lewo) nagle kolumna aut sie zatrzyma np ze wzdlędu na przejście dla

    Sprecyzuj sygnalizator. Masz na myśli S-3? W takiej sytuacji - skąd tam
    się wzięli piesi? S-3 oznacza możliwość bezkolizyjnej jazdy we wskazanym
    kierunku.

> [...]
    > jest to skrzyżow. i właściwie zagradzam im drogę, ale nie mam ruchu. Oczywiście

    ...a jak się pojawi patrol, to z miejsca dostaniesz mandat. Nie wolno
    się pchać na skrzyżowanie 'do oporu'. Na skrzyżowanie wolno Ci wjechać
    tylko w tedy, jeśli na nim oraz za nim masz miejsce do kontynuacji jazdy.

    > Czy samochód który właśnie ma zielone powiniem poczekać aż opuszczę
    > skrzyżowanie czy może pchać się na chama? czy ja na tym skrzyzowaniu powinienem
    > próbować sie jakoś usunąć?

    Powiem tak - mój tata niedawno popełnił Twój błąd. Ktoś, mając zielone,
    ruszył i go przywalił, jak mój tata zaczynał zjeżdżać ze skrzyżowania.

    Drogówka przyjechała i orzekła winę mojego taty.

    Przede wszystkim w ogóle nie powinieś się na tym skrzyżowaniu znaleźć.

  • 10. Data: 2005-04-15 15:29:29
    Od: soczus <s...@w...pl>

    Dnia 05-04-15 16:04, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    >
    > Drogówka przyjechała i orzekła winę mojego taty.
    >
    > Przede wszystkim w ogóle nie powinieś się na tym skrzyżowaniu znaleźć.

    To, że drogówka orzekła winę o niczym nie świadczy, tylko jak Twój
    ojciec przyjął mandat to już po ptokach.... Mnie nie raz zdarzyło się,
    że policja ewidentnie szukała kozła ofiarnego bo nie chciało im się
    papierów wypełniać, mierzyć itd... (a raz nawet ja byłem takim koziołkiem)
    Jeżeli ktoś przywalił w auto Twojego ojca, które zjeżdżało z zajętego
    skrzyżowania to wina leżała po stronie przywalającego ;) który nie miał
    prawa wjeżdżać na skrzyż. nie mając możliwości kontynuacji jazdy.

    pozdrawiam
    soczus