    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skrzyzowanie
    Date: Wed, 01 Jun 2005 02:11:43 +0200

    Paweł Sakowski wrote:
    > _Wydaje mi się_, że jeśli droga pozioma (ta, w którą się skręca) jest
    > jednojezdniowa, to obowiązuje sposób czerwony, a jeśli dwujezdniowa, to
    > niebieski.

    obowiązuje?
    gdzie tak pisze?

    > Przejeżdżanie przez dwujezdniową po czerwonemu oznacza, że człowiek przez
    > chwilę (przy pasie rozdzielającym jezdnie) będzie musiał jechać pod prąd --
    > czyli nieprzepisowo.

    czyli powinien przejechać za osią skrzyżowania...

    > Przy okazji, podobny dylemat z obserwacji praktycznej: skrzyżowanie
    > dwujedniowej (między jezdniami podwójne torowisko tramwajowe) z
    > jednojezdniową (np. Szczecin, skrzyżowanie Piastów z Jagiellońską).
    > Kierowcy praktykują dwie metody zawracania na dwujezdniowej:
    >
    > a) skręcić w lewo ustawiając się za osią jednojezdniowej, i potem w lewo
    > metodą "niebieską"

    bez sensu...

    > b) najkrótszą drogą -- skręt w lewo pod prąd od razu jak się skończy pas
    > rozdzielający jezdnie i potem znowu w lewo

    IMHO prawidłowo...

    > Stosowanie b) prowadzi do tego, że w poprzek torowiska stoją cztery
    > samochody, każdy w inną stronę (po kolei: zawracanie b, zawracanie a,
    > zawracanie a, zawracanie b) -- na wspomnianym skrzyżowaniu akurat starcza
    > miejsca na taką konfigurację. Natomiast jeśli miejsca jest mniej albo ktoś
    > wykona wariant b szerszym łukiem, staje twarzą w twarz z zawracającym
    > metodą a.

    błędnie rozumujesz,
    to stosowanie "a" powoduje komplikacje
    bez tego mamy tylko dwa samochody "zawracanie b" w ruchu
    "bezkolizyjnym" + inne samochody niezawracające...

    > W powyższym akapicie dla zwiększenia pikanterii można założyć, że
    > zawracający metodą b nie zdążył zjechać przed zmianą świateł

    musi być powolny bo według świateł to mamy żółte i czerwone, zanim inne
    wjadą na skrzyżowanie,

    i zamiast
    > zawracającego metodą a występuje jadący z naprzeciwka jednojezdniową na
    > wprost. Tutaj ewidentnie metoda b jest błędna.

    tutaj ewidentnie to mamy tylko dwa błędy (już trzeci widzę)
    1. zakaz wjazdu na skrzyżowanie, gdy nie możesz go opuścić.
    2. zakaz wjazdu na skrzyżowanie, gdy inni uczestnicy ruchu z niego nie
    zjechali (ten sam paragraf, ale dotyczy dwóch różnych samochodów)
    3. zamiast zawracającego "metodą a" mamy "skręcającego bezwiednie w
    lewo" lub "korkującego" skrzyżowanie

    --
    regent...
    (...)