  • 41. Data: 2012-06-14 15:37:57
    Temat: Re: skręt w lewo poza skrzyzowaniem- wypadek - kto winien?
    Od: PJ <p...@g...com>

    //zobaczyłam go jakieś 700-800m przed sobą, droga wolna, mało ruchu,
    nic za mną ani z przeciwka nie jechało. gdy zbliżałam się, nie
    widziałam kierunkowskazów, nie widziałam swiateł hamowania. widziałam
    jadaca ciężarówke przy prawej krawedzi jezdni. jakieś 150-200 m od
    niej zjechałam na lewy pas ruchu, widocznośc na kilometr, wiec dalej
    jechałam lewym pasem

    ponawiam pytanie ... z jaka predkoscia jechala ciezarowka ? jesli
    faktycznie toczyla sie 20 km/h to przy takiej roznicy predkosci zdrowy
    rozsadek sugeruje zachowanie szczegolnej ostroznosci czyli trzeba po
    prostu zwolnic, ciezarowki nie jezdza ot tak sobie 20/90,

    ps ja widze to tak ze TIR-man szukal adresu na jakims zadupiu, zwolnil
    i sie rozgladal, kierunkowskazu nie wrzucal bo tych wjazdow moglo byc
    wiele, w koncu znalazl ten wlasciwy (wrzucil kierunek lub nie) i
    skrecil w tym momencie nadlecialas Ty i zawarliscie blizsza
    znajomosc ....150-200m przy 90 km/h przejezdzasz w 6-8s i tyle mial
    kierowca na reakcje, jesli natomiast jechalas szybciej, wyskoczylas
    zza niego, uksztaltowanie drogi, terenu czy cokolwiek utrudnilo mu
    widok do tylu to juz robi sie po prostu za malo ...sporo zalezy od
    zeznan kierowcy moze ma jakis rejestrator trasy/GPS na pokladzie idzie
    to zabezpieczyc dla sadu ?, rozwaz tylko ew. konsekwencje jesli zapis
    bedzie niekorzystny dla Ciebie ...

    P.

  • 42. Data: 2012-06-14 15:42:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 10:32:49 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > wyprzedzasz czasem jakieś samochody?

    Takie które jadąc przede mną zwalniają znacznie z jakiegoś nieznanego mi
    powodu? Owszem, ale bardzo ostrożnie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 43. Data: 2012-06-14 15:50:41
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2012 10:43:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyżby?

    Tak... na pewno zwolnił do 20km/h żeby ułatwić wyprzedzanie kobiecie jak
    zobaczył że już 200m wcześniej zjechała na lewy pas ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 44. Data: 2012-06-14 16:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jun 2012, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail a...@i...eu napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ale to w zaden sposób nie umniejsza winy kierowcy cięzarówki.
    > Przeciez jest swiadomy, ze ma martwe strefy w lusterkach...

    Nie wiem czy dobrze myslę, ale chodzić może o martwa strefę,
    lecz nie okresliłbym jej "w lusterkach".
    Po prostu z kabiny nie widać, wcale.
    Za ciężarówka, bezposrednio za nia (pisałem w innym poscie:
    udowodnij potem, że ten z tyłu nie zaliczył pozytywnie "testu
    łosia").

    Kierowca ciężarówki łapie się na 'niemożliwosc': nie
    ma fizycznej możliwosci dostrzeżenia czy cos jest za jego
    skrzynia.
    Niby ma nakaz 'szczególnej ostrożnosci', kiedy to "wiem że
    nie wiem" bezwzględnie przesadza o winie, ale problem w tym,
    że to nie jadacemu za soba "tak jak jedzie" powoduje
    zagrożenie.
    "Tak jak jedzie" ten z tyłu zaparkowałby mu w skrzyni,
    a to nie (byłaby) wina skręcajacego.
    Zagrożenie wynika z tego, że ten z tyłu (w takim przypadku)
    zajmuje inny pas (zaczyna wyprzedzać) *po* rozpoczęciu skrętu
    przez wyprzedzanego.
    Układ nie przymierzajac jak w przypadku, kiedy w cofajacego
    (a trochę wyroków że jak nie widzi to ma i "osobę trzecia"
    sobie wziac do obserwacji jest), uderzy ktos kto ruszył po
    rozpoczęciu cofania.

    Oczywiscie, wg opisu grupowiczki tak nie było (zmieniła pas
    znacznie wczesniej), więc problem sprowadza się do "udowodnij".

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-06-14 17:05:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeździć też trzeba umieć - przekaż to swojej znajomej.

    sam jej przekazesz na jakims zakrecie zapewne

    > [ciach]

    > W takim razie albo czytasz nieuważnie, albo celowo piszesz nie na temat.

    wyraznie zaznaczylem do czego sie odnioslem, wiec badz laskaw doczytac.

  • 46. Data: 2012-06-14 19:44:11
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > No i?

    Wydaje mi sie, ze historia musiala byc troche inna niz opisana. A potem bylo
    to podciagane, aby miec pewnosc, ze wykaze sie wine kierowcy ciezarowki.
    Kobieta, jedzie 90 km/h poza maistem, na dluugiej, prostej i pustej drodze
    (jak sama opisuje). I na 200 m za ciezarowka jedzie lewym pasem przez 10
    sek. No dla mnnie to cos nie tak. Albo leciala ze 150 km/h, albo zaczela
    manewr wyprzedania duzo pozniej niz pisze. Ogolnie : jakos mi sie nie pasuje
    ta opowiesc.

    Fantom

  • 47. Data: 2012-06-14 22:27:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2012 15:50, Henry(k) pisze:

    > Tak... na pewno zwolnił do 20km/h żeby ułatwić wyprzedzanie kobiecie jak
    > zobaczył że już 200m wcześniej zjechała na lewy pas ;-)

    Przepraszam bardzo, a gdzie była mowa o tym, że zwolnił? Bądź łaskaw nie
    konfabulować.

  • 48. Data: 2012-06-14 22:58:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jeździć też trzeba umieć - przekaż to swojej znajomej.

    Andrzej, jak rozumiesz słowo "zginęła"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 49. Data: 2012-06-14 23:40:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2012 22:58, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Andrzej, jak rozumiesz słowo "zginęła"?

    Ooops, mea culpa... Nie wiem, dlaczego przeczytałem "prawie" zamiast
    "wlasnie" - niby korektor mi nieco zamazuje awanturując się o pisownię
    (brak polskich znaków), ale nawet na malutkim 13-calowym monitorku
    tamtego komputera nie powinno być do tego stopnia źle.

    Jeszcze raz przepraszam.

  • 50. Data: 2012-06-15 12:54:55
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Duckbill" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Kierowca może sie tłumaczyć, że nie widział w lusterku nadjeżdżającego
    > samochodu, bo ten był za blisko, by go zobaczyć.
    > --
    ale on ma się upewnić a nie upewnić w lusterku. jak mu lustro nie wystarcza
    to może głowę wystawić przez prawe okno. ma się upewnić