    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skradziona karta kredytowa
    Date: Wed, 16 Jan 2002 23:06:41 GMT

    Mądrale moje kochane, nadal Was nie rozumiem! Powiedzcie mi taką rzecz:
    idziecie do sklepu, płacicie za towar kartą, ekspedient przyjmujący płatnść
    bierze kartę, przeciąga ją przez terminal, wpisuje kwotę transakcji i... I
    co, wyciąga spod lady złożoną przez Was w banku kartę wzorów podpisów (albo
    dajmy na to kilka ostatnio podpisanych przez Was slipów przy okazji zakupów
    na drugim końcu Polski) i porównuje podpis?
    Milusińscy, trochę więcej refleksji przed pisaniem. Osoba przyjmująca
    płatność porównuje podpis na slipie

    Sęk w tym że bankowcy są tak zadufani że nie przyjdzie im do głowy, że poza
    regulaminami bankowymi jest jeszcze jakieś powszechnie obowiązujące prawo z
    jakimś kodeksem cywilnym - fakt, trudno wygrać, ale to możliwe - moje
    pytanie - po co w takim razie w ogóle ten podpis skoro nie miałby on nic
    znaczyć i dlaczego konto jest obciązane dopiero po uzyskaniu podpisanego
    kwitka? Hę?

    Marcin