    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składki na izbę lekarską od osób niepracujących w Polsce
    Date: Sun, 04 May 2003 09:18:29 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pb216.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Irek" <i...@p...onet.pl> napisał:

    >a uchwały rady lekarskiej w sprawie wysokości składek i straszenie
    >komornikiem tutaj:
    >http://www.oil.org.pl/xml/oil/oil67/gazeta/komunika
    ty/k2003/skladki.
    Obawiam się, że nie jest to straszenie, ponieważ na podstwie art. 61
    mogą je ściągnąć, zgodnie z istniejącym prawem :-(

    >Nie chcę płacić składek polskim izbom podczas pobytu za granicą, ale też nie
    >chcę być zdana na ich łaskę w chwili gdy zechcę do kraju wrócić. Jak to
    >zrobić?
    No cóż, w przypadku, gdy nie wykonujesz zawodu na obszarze działania
    izby, wpisujesz się dobrowolnie (art. 12.2), jednak po wpisaniu
    pozostaje jedynie skreślenie, a to wymaga zrzeczenia się prawa
    wykonywania zawodu.
    Jest jeszcze "przeniesienia na teren innej izby" (art.13 pkt 4). Jeśli
    jesteś członkiem izby w Szwecji, to jest to 'inna izba' i może udałoby
    się z tego skorzystać. Druga możliwość to § 2 pkt. 3 uchwały NIL
    (zwalnia się 'bezrobotnych'). Wystąp do swej izby z wnioskiem o takie
    zwolnienie (pewnie każą ci się zarejestrować w urzędzie pracy, poza
    tym musiałabyś ukryć fakt, że pracujesz za granicą).
    Niestety prawo jest tu 'niekompletne'.

    Artur Golański