  • 11. Data: 2006-10-08 20:26:30
    Temat: Re: skazanie dwa razy za to samo?
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przyznam, że nowatorska teoria.

    Ani nowatorska, ani moja. Wejdź do Lexa i poczytaj orzeczenia. Linia
    orzecznicza w tej kwestii jest jasna i niezmienna od dłuższego casu.

    No to taki włamywacz powinien zadziałać w ten
    > sposób. Włamać się do kiosku zabierając paczkę papierosów. Potem seryjka włamań
    >
    > i na końcu kolejny kiosk z papierosami. Przychodzi na Policję i melduje, że 2
    > lata temu powziął zamiar obrobienia dwóch kiosków. Na pytanie, czy coś jeszcze
    > zmajstrował odmawia odpowiedzi (ma prawo) i dostaje zarzut z 12-ką. Za dwa
    > kioski w sytuacji, gdy się sam zgłosił dostanie kilkaset złotych grzywny i coś
    > tam w zawiasach. I stosując Twoją wykładnię nie odpowiada za pozostałe czyny?

    Jesli powiedział, że miał zamiar obrobić tylko 2 kioski, to sam się pogrąża,
    bo to znaczy, że w skład jego jednolitego zamiaru nie wchodziły pozostałe włamy.

  • 12. Data: 2006-10-08 20:28:05
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    papugos <p...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Zalozenie jest takie, ze gosc na przyklad w 2000-2002 polenial przestepstwa
    > takie same, ale u roznych pokrzywdzonych czynem ciaglym. Nastepuje jego
    > zatrzymanie, przyznaje sie zalozmy i dostaje wyrok (obojetnie na przyklad 3 lat
    >
    > bezwzglednej). Mija hmm 4 lata , gosc wychodzi na wolnosc i nagle sie okazuje,
    > ze jakies tam sledztwo wznawiaja bo go skojarzyli. Po prostu w tym samym czasie
    > (2000-2002) obrobil jeszcze jeden sklep o, ktorym wczesniej nikt nie wiedzial,
    > a policja nie znalazla winnego i umorzyli. Ale bylo to w tym samym czasie.

    Jeśli czyny, za które został skazany, zostały zakwalifikowane z art. 12 kk (a
    nie np. z art. 91 par. 1 kk), to niestety, ale zachodzi stan rzeczy osądzonej...

  • 13. Data: 2006-10-08 20:30:49
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Robert powiada:

    > A Ty zdaje się nie odróżniasz przestępstwa ciągłego od ciągu przestępstw.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Czyn_ciągły
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciąg_przestępstw

    > Wiesz, przy czynie ciągłym, to jednak musiał byś się uparcie włamywać do tego
    > samego sklepu :-).

    Poczytaj trochę o czynie ciągłym, bo chyba mówimy o czymś innym;)

    Szmul Szmulewicz

  • 14. Data: 2006-10-08 20:41:01
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ale to nie jest za to samo.

    jest

    KG

  • 15. Data: 2006-10-08 20:44:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szmul Szmulewicz" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    > Poczytaj trochę o czynie ciągłym, bo chyba mówimy o czymś innym;)
    Art. 12. Dwa lub więcej zachowań, podjętych w krótkich odstępach czasu w
    wykonaniu z góry powziętego zamiaru, uważa się za jeden czyn zabroniony; jeżeli
    przedmiotem zamachu jest dobro osobiste, warunkiem uznania wielości zachowań za
    jeden czyn zabroniony jest tożsamość pokrzywdzonego.

    Zwłaszcza ostatnia część zdania.

  • 16. Data: 2006-10-08 21:03:13
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Robert powiada:

> [...]
    > przedmiotem zamachu jest dobro osobiste, warunkiem uznania wielości zachowań za
    > jeden czyn zabroniony jest tożsamość pokrzywdzonego.

    A teraz zastanów się co to jest dobro osobiste(hint -> przestępstwa
    przeciwko życiu i zdrowiu oraz prywatnoskargowe).

    Szmul Szmulewicz

  • 17. Data: 2006-10-08 21:12:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jesli powiedział, że miał zamiar obrobić tylko 2 kioski, to sam się pogrąża,
    > bo to znaczy, że w skład jego jednolitego zamiaru nie wchodziły pozostałe
    > włamy.

    Ale potem zmieni zdanie. :-)

  • 18. Data: 2006-10-08 21:23:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A teraz zastanów się co to jest dobro osobiste(hint -> przestępstwa
    > przeciwko życiu i zdrowiu oraz prywatnoskargowe).

    Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że faktycznie masz rację.

  • 19. Data: 2006-10-08 22:18:59
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że faktycznie masz rację.

    Ma racje. Sprawdzone - z bardzo pozytywnym wynikiem - na wlasnej skorze :)

    Pozdrawiam
    SDD