  • 1. Data: 2004-03-07 14:35:38
    Temat: simlock a gwarancja ?
    Od: "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl>

    kupilem telefon z gwarancja na salon operatora, w telefonie popsulo sie
    oprogramowanie, oddalem telefon do salonu na gwarancje a tam mi mowia ze
    stracilem gwarancje bo nie mam simlocka, przepraszam ale na gwarancji o
    zadnym simlocku nie ma mowy, czy salon moze mi tak odmowic gwarancji na
    produkt?

    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-07 15:04:15
    Temat: Re: simlock a gwarancja ?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    bombel wyskrobał(a):
> [...]
    > stracilem gwarancje bo nie mam simlocka, przepraszam ale na gwarancji o
    > zadnym simlocku nie ma mowy, czy salon moze mi tak odmowic gwarancji na

    Zdjęcie simlocka traktowane jest jako ingerencja w telefon, w wyniku której
    traci się gwarancję. Poza tym zdjęcie simlocka jest poniekąd ingerencją
    również w oprogramowanie telefonu, więc nie dziw się, że dostałeś taką
    odpowiedź.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-03-07 15:32:22
    Od: scx <s...@w...pl>

    bombel wypiszczał:

    > kupilem telefon z gwarancja na salon operatora, w telefonie popsulo sie
    > oprogramowanie,
    Naprawa - zaden problem. Za 20 zł ci w serwisie wgrają najnowszą wersję z
    nowymi funkcjami.

    > oddalem telefon do salonu na gwarancje a tam mi mowia ze
    > stracilem gwarancje bo nie mam simlocka,

    Usterka w oprogramowaniu to prawie zawsze nieumiejętnie zdjęty simlock

    > przepraszam ale na gwarancji o
    > zadnym simlocku nie ma mowy, czy salon moze mi tak odmowic gwarancji na
    > produkt?

    Wszsytkie objawy wskazują na to, że dokonałeś "nieautoryzowanych przeróbek"
    i ciężko będzie udowodnić że tego nie zrobiłeś.

    --
    scx
    Absolutnie nie wiem co tu napisac

  • 4. Data: 2004-03-07 16:04:56
    Od: "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl>

    > Wszsytkie objawy wskazują na to, że dokonałeś "nieautoryzowanych
    przeróbek"
    > i ciężko będzie udowodnić że tego nie zrobiłeś.

    wybacz, ale ten model telefonu zostal wyprodukowany z uszkodzonym
    oprogramowaniem (siemens s55), a mi sie wydaje ze zalozenie simlocka jest
    ingerencja w oprogramowanie, poza tym operatorzy tez zdejmuja simlocki za
    oplatą, wiec o co chodzi ?

    Andrzej

  • 5. Data: 2004-03-07 16:09:11
    Od: "b3lf3r" <r...@n...pl>

    Użytkownik "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > ingerencja w oprogramowanie, poza tym operatorzy tez zdejmuja simlocki za
    > oplatą, wiec o co chodzi ?

    o słowo _nieautoryzowana_

  • 6. Data: 2004-03-07 17:39:01
    Od: "Kaczor \(c\) GSM TEAM PL 2000" <k...@h...pl>

    b3lf3r wrote:
    > Użytkownik "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > o słowo _nieautoryzowana_

    Tyle, że zdjęcie sim-lock'a wcale nie polega na ingerencji w oprogramowanie
    !!
    Jest to tylko zmiana ustawień - można zrobić to wpisując odpowiedni kod z
    klawiatury telefonu :)

  • 7. Data: 2004-03-07 17:40:55
    Od: "Kaczor \(c\) GSM TEAM PL 2000" <k...@h...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:
> [...]

    > której traci się gwarancję. Poza tym zdjęcie simlocka jest poniekąd
    > ingerencją również w oprogramowanie telefonu, więc nie dziw się, że

    A to dziwne - Polkomtel wyraźnie zaznacza w Umowie, że zdjęcie simlocka
    powoduje utratę gwarancji. Jeśli jest taki zapis to OK. Ale jeśli go nie ma
    .... ?

  • 8. Data: 2004-03-07 17:55:30
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Kaczor (c) GSM TEAM PL 2000" <k...@h...pl> napisał:

    > Tyle, że zdjęcie sim-lock'a wcale nie polega na ingerencji w
    > oprogramowanie !!

    dosc idiotyczne tlumaczenie...

    > Jest to tylko zmiana ustawień - można zrobić to wpisując odpowiedni
    > kod z klawiatury telefonu :)

    ...uzyszkodnika nokii

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 9. Data: 2004-03-07 18:06:01
    Od: "bombel" <Bombel_1@usun to.wp.pl>

    > A to dziwne - Polkomtel wyraźnie zaznacza w Umowie, że zdjęcie simlocka
    > powoduje utratę gwarancji. Jeśli jest taki zapis to OK. Ale jeśli go nie
    ma

    no wlasnie ze nie mam nic takiego

  • 10. Data: 2004-03-07 18:32:45
    Od: "Kaczor \(c\) GSM TEAM PL 2000" <k...@h...pl>

    Psychik wrote:

    > dosc idiotyczne tlumaczenie...

    Najważniejsze, że oparte na faktach :)

    > ...uzyszkodnika nokii

    No tutaj bym się nie zgodził. Nie lubię Nokii :)
    Od 1996r używam Siemensa i TYLKO SIEMENSA.

    Tak się głupio składa, że od samego początku istnienia GSM w Polsce zajmuję
    się serwisem telefonów.
    Mogę Ci powiedzieć, że z KAŻDEGO telefonu GSM można zdjąć simlock kodem.

    Odnośnie Siemensa S55 (jak i całej reszty) "simlock" jest zapisywany w
    EEPROMIE (to takie miejsce gdzie się zapisuje ustawienia, obrazki, książkę
    tel itd).
    "zdjęcie" simlocka w ŻADEN sposób nie ingeruje w oprogramowanie. (oczywiście
    umiejętne zdjęcie).

    Jeśli masz Siemensa to popatrz co dają takie magiczne kody:

    *#0606# potem lewy soft key (bez karty)
    *#0001*xxxxxxxx#
    *#0003*xxxxxxxx#
    gdzie xxxxxxxx to 8 magicznych cyferek kodu :)

    Kodów tych jest więcej, ale nas interesują w tej chwili tylko te.
    0001... to Simlock
    0003... to Kod aparatu

    Na następny raz prosiłbym o niewypowiadanie się w temacie o, którym nie masz
    pojęcia :)

    Mimo wszystko pozdrawiam