    From: m...@y...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Wed, 1 Apr 2009 08:58:27 -0700 (PDT)
    <gqjkr5$361$2@inews.gazeta.pl> <gqjs4d$ne8$1@news.onet.pl>
    <u...@n...lechistan.com>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <gqoeqk$sdk$1@news.onet.pl>
    <3...@j...googlegroups.com>
    <gqonc6$okk$1@news.onet.pl>
    <b...@r...googlegroups.com>
    <0...@o...googlegroups.com>
    <c...@f...googlegroups.com>
    <gqqigj$31c$1@news.onet.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <gqqnlh$jer$1@news.onet.pl>
    <f...@r...googlegroups.com>
    <gqte7l$pch$1@news.onet.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>

    On 1 Kwi, 16:12, a...@g...com wrote:

    > to przyjmijmy na chwilę Twój punkt widzenia i pozwól, że zadam
    > pytanie.
    > Dzisiaj Pan minister Szejnfeld ogłosił projekt ustawy o ograniczeniu
    > "liczby okienek" z 3-ch do jednego przy załatwieniu stosownych
    > formalności urzędowych przy zakładaniu działalności gospodarczej itp.
    >
    > Otóż kiedy otwierasz działalność gastronomiczno-rozrywkowego lokalu
    > usługowego, szumnie przez się nazwanym "klubem", to czy korzystasz z
    > jakiegoś okienka w jakimś urzędzie?
    >
    > A czy "otwierając działalność" mieszkania prywatnego czy korzystasz z
> [...]

    Odpowiadając na Twoje pytanie - oczywiście, że przedsiębiorca
    prowadzący lokal rozrywkowy rejestruje fakt prowadzenia działalności
    gospodarczej (korzysta z "okienka" w postaci ewidencji gospdoarczej
    lub rejestru przedsiębiorców). Ale zrozum też, że z samego faktu bycia
    przedsiębiorcą czy też z faktu dokonanej rejestracji, nie wynika dla
    niego obowiązek zawierania umów z kimkolwiek. Taki obowiązek mógłby
    wynikać z przepisu ustawy - w niektórych dziedzinach działalności
    gospdoarczej tak jest (vide prawo energetyczne), jednak w przypadku
    działalności lokali rozrywkowych nie.