  • 1. Data: 2005-02-04 14:24:20
    Temat: sędzia w radcowskiej todze - obciach w "Rzeczpospolitej"
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    nie wiem czy to sędzia Celej jest daltonistą, czy ktoś w redakcji zrobił kiepski
    kolaż, w każdym razie na obrazku do tego artykułu ( http://www.rzeczpospolita.
    pl/gazeta/wydanie_050203/prawo/prawo_a_1.html ) widzimy sędziego z łańcuchem
    sędziowskim, w todze radcy prawnego.

    Obciach!!!!!!

    M.

  • 2. Data: 2005-02-04 19:40:46
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 4 Feb 2005 15:24:20 +0100, Marcin <m...@o...pl> napisał:

> [...]
    > ( http://www.rzeczpospolita.
    > pl/gazeta/wydanie_050203/prawo/prawo_a_1.html ) widzimy sędziego z

    Jakbyś posiedział trochę w sądzie to byś wiedział, że fioletowe żaboty
    sędziów mogą mięć wszystkie możliwe odcienie foletu - od prawie różowego
    do zupełnie granatowego. A togi radców prawnych mają żaboty
    jasnoniebieskie.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 3. Data: 2005-02-04 22:08:15
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

> [...]
    > sędziów mogą mięć wszystkie możliwe odcienie foletu - od prawie
    > różowego do zupełnie granatowego. A togi radców prawnych mają żaboty

    Może jestem daltonistką, ale nie widziałam jeszcze nigdy prawdziwie
    jasnoniebieskiego żabotu. Moim zdaniem mają ciemnoniebieskie (nie mylić
    z granatem).

    Masz natomiast rację w tym, że problem nie tyle z błędem Rzepy, co z
    odcieniami w realu. Radcy powinni mieć turkusowe, wtedy by się nie
    myliły. Albo... w zasadzie, to dlaczego nie żółte?

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-02-04 22:29:52
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Feb 2005 23:08:15 +0100, Marta Wieszczycka
    <m...@N...pl> napisał:

> [...]
    > odcieniami w realu. Radcy powinni mieć turkusowe, wtedy by się nie
    > myliły. Albo... w zasadzie, to dlaczego nie żółte?

    żółte mają notariusze.
    A ja rz widziałem faceta w todze z czarnym żabotem. Z kumplami
    ustaliliśmy, że to albo kapelan albo kat :-)
    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-02-05 11:58:08
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.rzeczpospolita.
    > pl/gazeta/wydanie_050203/prawo/prawo_a_1.html ) widzimy sędziego z

    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

    z dnia 27 listopada 2000 r.

    w sprawie określenia stroju urzędowego radców prawnych biorących udział w
    rozprawach sądowych.

    kolor żabotu i wypustek jest ciemnoniebieski.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2005-02-05 18:46:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> popełnił 04 lut
    2005 na pl.soc.prawo utwór news:opslo13207mg13b0@kura4m98.it-net.pl:

    > A ja rz widziałem faceta w todze z czarnym żabotem. Z kumplami
    > ustaliliśmy, że to albo kapelan albo kat :-)
    Albo brudas...

    --
    pozdro
    poreba ;)

  • 7. Data: 2005-02-05 21:45:57
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > żółte mają notariusze.
    Na jakiej podstawie prawnej tak twierdzisz, bo ja jakoś jej nie
    znalazłam? Nigdy też nie widziałam notariusza w todze. Firmy sprzedające
    togi najwyraźniej także nie.
    > A ja rz widziałem faceta w todze z czarnym żabotem. Z kumplami
    > ustaliliśmy, że to albo kapelan albo kat :-)
    Raczej przedstawiciel firmy pogrzebowej o jakiejś malowniczej nazwie ;)
    Kapelani nie chodzą w togach, a strojem kata jest (tfu, było) takie
    czerwone, przymałe ubranko + czapeczka a la pudło a la kominiarka,
    tylko że czerwona.