  • 11. Data: 2002-09-20 21:34:41
    Temat: Re: [OT] kwity, bylo: Re: scysja zenergetyką
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Przedstawiający taki "papier" ręczy za jego wiarygodność,
    > za sfałszowanie odpowiada jak za sfałszowanie "pieczętowanego"
    > rachunku (tylko nie mów że się nie da !).

    [ciach]

    > Owszem.
    > Zauważ że dość często 'cokolwiek' możesz potwierdzić sam,
    > a strona podważająca twoje twierdzenie (jak to bywa w przepisach,
    > "która chce wywieść skutki prawne") może sobie sama zweryfikować
    > że kłamiesz.

    a nie jest to niezle pole do naduzyc?
    typu przychodzi ktos do sprzedawcy telefonow z kserem dowodu (czy tam
    wydrukiem) i chce na to ksero telefon. Oczywiscie "reczy" za prawdziwosc
    ksera dokumentu.

    Czy rozne inne takie :-)

    Trudno sie nie dziwic ze pani z okienka sie dziwnie popatrzy jak ktos jej
    wydruk srony internetowej przyniesie, bo taki "to sobie kazdy moze zrobic".

  • 12. Data: 2002-09-20 21:39:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002, Tomasz Pyra wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wydrukiem) i chce na to ksero telefon. Oczywiscie "reczy" za prawdziwosc

    -:)
    Akurat co do dowodu - to właśnie po to miał mieć tak mało danych,
    żeby każdemu mozna było pokazać bez obawy że przy okazji
    wywie się czy nie rozwodnik i czy kartki na mięso pobrał ;)
    A za resztę można "ręczyć" :)
    Oczywiście zainteresowana strona może zażądać upoważnienia
    do *samodzielnego sprawdzenia* danych.

    >+ Trudno sie nie dziwic ze pani z okienka sie dziwnie popatrzy jak ktos jej
    >+ wydruk srony internetowej przyniesie, bo taki "to sobie kazdy moze zrobic".

    Bez powodu nie wspominałem że pieczątka też niepodrabialna
    nie jest - przynajmniej *w tym znaczeniu* że będzie miała
    stosowną treść. Oczywiście wynik porównania odcisków
    "prawdziwej" i na dokumencie to inna sprawa :), ale tego
    *również* nikt nie sprawdza jak przyniesiesz "papier ze stemplem",
    możesz się zgodzić ?
    Zajmie się tym dopiero policja/prokurator/sąd po postawieniu
    zarzutu o fałszerstwo.
    A jak przyniesiesz "papier z mBanku" (bez stempla) to
    *cały* powyższy algorytm działa identycznie, poza punktem
    "czytanie treści pieczątki" :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-09-20 22:56:36
    Temat: Re: scysja zenergetyką
    Od: "Blurp" <b...@k...net.pl>

    "Tomasz Slaski" <t...@s...pl.invalid> wrote in message

    Wiesz, prawdę powiedziawszy nie trybie. Jak oni mieli to zaksięgować jeżeli
    przelew poszedł na konto od osoby której nie ma w systemie ? Czy napisałeś
    że przelew jest tytułem zapłaty za "licznik" należący do XYZ? Nie wiem jak w
    energetyce ale firma prowadząca moją wspólnotę ma jedno konto dla cełego
    budynku (a może i ulicy, dzielnicy), księgowanie następuje albo "po
    wpłacającym" albo "z tytułu" i wszystko gra. Jeżeli przyszłyby pieniądze od
    osoby GFD z tytułem za czynsz to jak mają wiedzieć komu to zaksięgować.

  • 14. Data: 2002-09-20 23:07:19
    Od: "Blurp" <b...@k...net.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message

    A czemu nie płacicie za faktycznie zużyty prąd i koniec. Ja zadzwoniłem do
    ZE -Energa w Gdańsku i oświadczyłem że chcę się rozliczać telefonicznie, czy
    jakoś tak. Dzwonię sobie co jakiś czas do ZE i podaję stan licznika, 2-3 dni
    póżniej dostaje FV z terminem "do końca miesiąca" i wsio. Dzwonię raz na
    2-3 miesiące, jeżeli przerwa jest dłuższa to zazwyczaj ktoś przychodzi,
    spisuje licznik i dostaje FV, żadnych prognoz. Mankamentem tej opcji jest
    możliwość zrobienia sobie korka finansowego nabitym licznikiem np. za pół
    roku. Rozliczam w ten sposób 2 mieszkania i nie ma problemu.

  • 15. Data: 2002-09-21 07:40:54
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    > Trudno sie nie dziwic ze pani z okienka sie dziwnie popatrzy jak ktos jej
    > wydruk srony internetowej przyniesie, bo taki "to sobie kazdy moze
    zrobic".

    To niech ruszy "4 litery" i pojdzie do ksiegowsci, zeby znalezli przelew.

    Karol

  • 16. Data: 2002-09-21 07:44:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Slaski" <t...@s...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > sadzie". To nie koniec. Po jakims tygodniu dzwoni do mnie mBank, ze ktoś
    > z BZ WBK (tam, gdzie energetyka ma konto) pilnie chce sie ze mna
    > skontaktowac. Podali numer telefonu do tej osoby. Dzwonię. Odbiera
    > kobieta i mowi tak: "Prosze pana, dlaczego pan przysyła pieniądze na
    > konto energetyki ?? co ja mam z nimi zrobic, trzeci raz nie wiemy jak to
    > zaksiegowac, bo nie mamy takiego dłużnika w energetyce o pańskim imieniu
    > i nazwisku". Okazało się, ze te łosie trzymali kasę niezaksiegowaną, _bo
    > licznik nie jest na moje nazwisko_...

    Bank prowadzi dla energetyki ksiegowosc?

    Karol

  • 17. Data: 2002-09-22 18:27:44
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Blurp napisał:

    > Wiesz, prawdę powiedziawszy nie trybie. Jak oni mieli to zaksięgować jeżeli
    > przelew poszedł na konto od osoby której nie ma w systemie ?

    Sądziłem, ze wystarczy wpisac tytułem: Faktura VAT xxxxx/3333/999/2002.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 18. Data: 2002-09-22 18:35:34
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Karol napisał:

    > Bank prowadzi dla energetyki ksiegowosc?

    Prawdopodobnie od strony wpływów od ludków tak.
    Zreszta wiele takich masowych rozrachunków jest przeniesione do banków -
    vide operatorzy telekomunikacyjni.

  • 19. Data: 2002-09-22 18:56:20
    Od: "Blurp" <b...@k...net.pl>

    "Tomasz Slaski" <t...@s...pl.invalid> wrote in message

    Wielki błąd.
    Pomyśl, przychodzi przelew. Kobieta patrzy w ten komputer i widzi ciąg
    cyferek. Myśli sobie, znowu po fakturze mam szukać..., a takiego. Pewnie
    pola nadawca i tytuł są idetyfikowalne (nazwiska) w systemie ale wątpie czy
    jest tam rekord " Nr FV do zapłacenia" a to wiąże się z szukaniem w
    jakimśtam segregatorze nazwiska "właścieciela" licznika. A na to kobieta nie
    ma czasu, czemu ? Bo nie.

  • 20. Data: 2002-09-22 19:25:08
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Blurp" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest tam rekord " Nr FV do zapłacenia" a to wiąże się z szukaniem w
    > jakimśtam segregatorze nazwiska "właścieciela" licznika. A na to kobieta

    Wrzuca na konto "do wyjasnienia" i czeka az ktos sie upomni.

    Karol