    From: "Przemek R.." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sasiad smieciarz - pomocy [wawa]
    Date: Thu, 3 Mar 2005 21:09:06 +0100

    > Masz na utzrymaniu zone , dziecko/ci i psa, i chocby dlatego powienienes
    > siedziec z zamknieta dupa,
    > piszac takie bzdruy pozbawiasz mnie wszelkich skrupu(ó?)lów... a wyrok
    > skazujacy automatycznie powoduje
    > zwolnienie Cie z policji i pozbawienie srodkow do zycia.

    ps.

    (ustawa o policji)

    Art. 25. 1. Służbę w Policji może pełnić obywatel polski o nieposzlakowanej
    opinii, niekarany, korzystający z pełni praw publicznych, posiadający co
    najmniej średnie wykształcenie oraz zdolność fizyczną i psychiczną do służby
    w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej,
    której gotów jest się podporządkować.

    Art. 39. 1. Policjanta zawiesza się w czynnościach służbowych w razie
    wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo lub
    przestępstwo skarbowe, umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego - na czas
    nie dłuższy niż 3 miesiące. [ustęp zmieniony ustawą o zmianie ustawy o
    Policji z dnia 29 października 2003 r., Dz. U. nr 192, poz. 1873 z 2003 r.]
    2. Policjanta można zawiesić w czynnościach służbowych w razie wszczęcia
    przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo lub
    przestępstwo skarbowe, nieumyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub
    postępowania dyscyplinarnego, jeżeli jest to celowe z uwagi na dobro
    postępowania lub dobro służby - na czas nie dłuższy niż 3 miesiące. [ustęp
    zmieniony ustawą o zmianie ustawy o Policji z dnia 29 października 2003 r.,
    Dz. U. nr 192, poz. 1873 z 2003 r.]
    3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres zawieszenia w czynnościach
    służbowych można przedłużyć do czasu ukończenia postępowania karnego.

    Art. 41. 1. Policjanta zwalnia się ze służby w przypadkach:
    1) orzeczenia trwałej niezdolności do służby przez komisję lekarską,
    2) nieprzydatności do służby, stwierdzonej w opinii służbowej w okresie
    służby przygotowawczej,
    3) wymierzenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby,
    4) skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo
    skarbowe, umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego, [punkt zmieniony ustawą
    o zmianie ustawy o Policji z dnia 29 października 2003 r., Dz. U. nr 192,
    poz. 1873 z 2003 r.],
    4a) wymierzenia przez sąd prawomocnym orzeczeniem środka karnego w postaci
    zakazu wykonywania zawodu policjanta [punkt dodany ustawą o zmianie ustawy o
    Policji z dnia 29 października 2003 r., Dz. U. nr 192, poz. 1873 z 2003 r.],

    odrazu uprzedzam chodzi mi o art 256 bo to !!chyba!! ma zastosowanie w tym
    miejscu (ścigane z oskarżenia publicznego)

    Kodeks Karny (Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r z późniejszymi zmianami):
    "Art. 256: Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój
    państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
    etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2."

    Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 28 marca 2002, I KZP 5/02 (OSNKW
    2002/5-6/32): "Propagowanie, w rozumieniu art. 256 k.k., oznacza każde
    zachowanie polegające na publicznym prezentowaniu faszystowskiego lub innego
    totalitarnego ustroju państwa, w zamiarze przekonania do niego."

    Pozdrawiam

    P.

    ps.2

    a posty dpotcyzace faszyzmu wylozylem Ci jakis czas temu na tace, powtarzac
    sie nie bede.