  • 31. Data: 2007-01-30 13:14:44
    Temat: Re: samochod policyjny stoi na zakazie
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > otrzymać polecenie udania się na interwencję w innej części miasta? A
    > to, że się wyłącza światła błyskowe w mieści, to skutek zachowania
    > kierujących. Jakbyś siadł za kierownicą radiowozu na sygnałach w
    > zatłoczonym mieście, to byś zrozumiał. W korkach wcale szybciej na tych
    > kogutach nie przejedziesz, a kierujący takie sztuki wyprawiają chcąc Ci
    > ustąpić miejsca, że szybciej po prostu jechać w bez błysków czasem.
    > Światła błyskowe ułatwiają przejazd tylko przy średnim ruchu. W korku
    > nic nie dają. Jak jest pusto, to również. Stąd czasem raz się je włącza,

    Robercie - dziesiątki razy widziałem, jak panowie niebiescy włączyli se
    koguta i sygnał, aby nie stać w korku czy po prostu przejechac na
    czerwonym świetle, a po 50 metrach wyłączyli, po czym np. zatrzymali się
    przy najbliższym macdonaldzie. Oczywiście, o żadnej interwencji mowy nie
    było.

    M.

  • 32. Data: 2007-01-30 13:17:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem wpadłeś w stan dodatniego sprzężenia zwrotnego - jak to się
    > w mechanice nazywa. Uznajesz czyn za społecznie szkodliwy z tego powodu,
    > że jest społecznie szkodliwy. A to jest nieuprawnione twierdzenie. By
    > takie parkowanie uznać za wykroczenie należy dowieść, ze samo w sobie
    > jest szkodliwe. Czyli, ze tym działaniem komukolwiek wyrządza szkodę. No
    > i że ta szkoda nie jest rekompensowana w żaden racjonalny sposób
    > korzyścią odniesioną z tego tytułu. Nie twierdzę, że samo parkowanie
    > zawsze jest słuszne, ale sprzeciwiam się uznawaniem go za wykroczenie z
> [...]

    Podyskutuj na ten temat z kolegami z WRD chociażby stojacymi w krzakach
    z radarem. Zresztą sam o tym chwilę wcześniej pisałeś.

    M.

  • 33. Data: 2007-01-30 18:27:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > a po 50 metrach wyłączyli, po czym np. zatrzymali się przy najbliższym
    > macdonaldzie. Oczywiście, o żadnej interwencji mowy nie było.

    To zrobili źle i tyle.

  • 34. Data: 2007-01-30 18:28:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy naprawdę chciałeś napisać to co napisałeś?
    > Wywodzisz powyżej, że w zasadzie znaki zakazu parkowania/postoju są nie
    > istotne i mało ważne ponieważ nie wyrządzają szkody i nie uznajesz tego za
    > wykroczenie.
    > No ładnie, ładnie - teraz się rozpocznie parkowanie w centrach miast, na
    > rynkach, i ogólnie na zakazach parkowania/ postoju.

    A możesz mi wskazać w którym miejscu ja napisałem, ze te znaki są nieistotne?

  • 35. Data: 2007-01-30 18:31:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale w ogolnosci - gdyby jakis biegly sie podjal analizy video i jakos byl w
    > stanie stwierdzic, ze w czasie +0:1:23.2 +/-1s samochod byl w punkcie A,
    > natomiast w czasie 0:1:47.2 +/-1s byl w punkcie B - stad np. V=xx +/- 10kph
    > to sad moglby (juz nawet nie mowiac o tym przypadku czy policji w ogole)
    > przyac to jako dowod przekroczenia predkosci?

    Sąd może w tym wyapdku wszystko. moim zdaniem dowód dobry jak każdy inny.

    > chodzi mi o to co mozna spotkac w UK (i nie tylko) - np roboty drogowe,
    > ograniczenie do 50mph i masz co 2km kamere, z ktorej obraz komputer analizuje
    > i wyluskuje nr. rej. Z miedzyczasow wychodzi predkosc - dzieki czemu ludzie
    > autentycznie trzymaja sie tych ograniczen, zwlaszcza ze tam kamery pewnie sa
    > w kazdym automacie i kara jest nieunikniona.

    nie spotkałem się z czymś takim w Polsce.

  • 36. Data: 2007-01-30 18:32:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Czyli Ty, tak jak premier, uważasz że jeżdżenie przez członka PISu po pijaku
    > na rowerze "nie jest jakimś wielkim wykroczniem"?

    A którym miejscu cos takiego przeczytałeś?

  • 37. Data: 2007-01-30 20:25:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:epngc4$477$1@news.onet.pl...

    > To zrobili źle i tyle.

    To chyba za mało. Bo IMO są trzy warianty odpowiedzi:

    1. zrobili źle (z moralnego punktu widzenia)
    2. naruszyli procedury PP
    3. naruszyli PoRD

    M.

  • 38. Data: 2007-01-30 20:37:42
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > korzyścią odniesioną z tego tytułu. Nie twierdzę, że samo parkowanie
    > zawsze jest słuszne, ale sprzeciwiam się uznawaniem go za wykroczenie z
    A, czyli idąc tym tokiem rozumowania zaparkuje nie na jezdni przy
    krawędzi, a na klepisku obok.

    Nie ma szans aby kontrolujący udowodnił:
    > "By
    > takie parkowanie uznać za wykroczenie należy dowieść, ze samo w sobie
    > jest szkodliwe. Czyli, ze tym działaniem komukolwiek wyrządza szkodę."

    Kurcza jakie to proste ;-)
    1. Dla klepiska jest to obojętne.
    2. ulica będzie szersza, łatwo jeździć. ;-)

    MZ

  • 39. Data: 2007-01-30 21:46:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To chyba za mało. Bo IMO są trzy warianty odpowiedzi:
    >
    > 1. zrobili źle (z moralnego punktu widzenia)
    > 2. naruszyli procedury PP
    > 3. naruszyli PoRD

    Na mój gust wszystkie na raz.

  • 40. Data: 2007-01-30 21:53:37