  • 11. Data: 2009-10-28 02:42:20
    Temat: Re: sadowy nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    1634Racine wrote:
    > witek in news:hc7k14$dil$12@inews.gazeta.pl
    >
    > ale rozumiem, ze specyfika pracy komornika jest zabrac wszystko co
    > wartosciowe a zwroci dlug, natomiast moze w ogole nie wziac pod uwage
    > mozliwosci spisania umowy o splacie. Uznaniowe wylacznie?

    uznaniowe wyłącznie.
    generalnie komornik ściąga z tego co mu wskaże wierzyciel.
    Jak wierzyciek zaniesie papierki do komornika i powie, że pracujesz w
    xyz, to od nastepnego miesiaca zobaczysz ~800 zł miesiecznie.
    Jak zaniesie papierek i powie, że masz konto w banku abc, to dostaniesz
    uprzejme pismo z banku, że konto zostało zajęte przez komornika.
    I nie zdziw się jak to bedzie wszystko co na tym koncie masz.

  • 12. Data: 2009-10-28 10:05:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

> [...]
    > Jak wierzyciek zaniesie papierki do komornika i powie, że pracujesz w
    > xyz, to od nastepnego miesiaca zobaczysz ~800 zł miesiecznie.

    Zakładając, że faktycznie pracuje w xyz ;->

    > Jak zaniesie papierek i powie, że masz konto w banku abc, to dostaniesz
    > uprzejme pismo z banku, że konto zostało zajęte przez komornika.

    Jak wyżej ;)

    > I nie zdziw się jak to bedzie wszystko co na tym koncie masz.

    Chwila! A kwota ustawowo wolna od zajęcia?

  • 13. Data: 2009-10-28 13:47:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Zakładając, że faktycznie pracuje w xyz ;->

    to akurat nie ejst trudne do sprawdzenia,

    > Jak wyżej ;)

    jak wyzej, komornik bez problemu dojdzie w którym banku konto ma
    kowalski. Kwestia zapłaty komonikowi.

    > Chwila! A kwota ustawowo wolna od zajęcia?

    zalożyłem ze to niewielki procent oszczednosci na koncie.

    Przy czym od razu odradzam wypłatę kasy z konta, bo teraz po wyroku to
    juz mozna pojsc za to siedziec.

  • 14. Data: 2009-10-28 14:17:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > to akurat nie ejst trudne do sprawdzenia,

    Jasna sprawa (pomijając przypadki szczególne typu specsłużby ;) ), ale
    mi chodziło o to, że dłużnik musi tam faktycznie pracować :-P

    > jak wyzej, komornik bez problemu dojdzie w którym banku konto ma
    > kowalski. Kwestia zapłaty komonikowi.

    Patrz wyżej ;)

    Tak, wiem, czepiam się detali ;)

    > zalożyłem ze to niewielki procent oszczednosci na koncie.

    Dla kogo niewielki, dla tego niewielki. Tak czy inaczej nie będzie
    zabrane _wszystko_. Limit to zadłużenie plus koszta oraz kwota wolna od
    zajęcia.

    > Przy czym od razu odradzam wypłatę kasy z konta, bo teraz po wyroku to
    > juz mozna pojsc za to siedziec.

    Zależy. Ktoś mógł wypłacić gotówkę i zrobić przekaz na konto
    wierzyciela. I co, miałby za to pójść siedzieć? ;)

  • 15. Data: 2009-11-02 21:03:21
    Od: wombi <w...@o...eu>

    witek pisze:

    > z tym komu wisisz, o ile bedzie chcial jeszcze z tobą rozmawiac.
    > I spiesz sie, bo jak zaniesie to do komornika, to juz nie bedzie z kim
    > rozmawiac. komornikowi i tak sie jego dola nalezy, nawet jak sam zaplacisz.

    Tyle, że ta dola będzie ograniczona do 5%:

    Uchwała z dnia 29 października 2009 r. (sygn. akt III CZP 82/09).
    W przypadku umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela
    po zawiadomieniu dłużnika o wszczęciu egzekucji, od świadczenia
    spełnionego przez dłużnika bezpośrednio wierzycielowi, komornik pobiera
    opłatę określoną w art. 49 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji (tekst jedn.: Dz.U.
    z 2006 r. Nr 167, poz. 1191 ze zm.), w brzmieniu nadanym ustawą z dnia
    24 maja 2007 r. o zmianie ustawy o komornikach sądowych i egzekucji oraz
    niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 112, poz. 769).

  • 16. Data: 2009-11-15 17:06:51
    Od: "K.M." <d...@o...pl>

    1634Racine pisze:
    > witek in news:hc7f3m$dil$10@inews.gazeta.pl
    >

    > to byl komornik, u niego w biurze; budynek wielu komornikow i ich pokoje -
    > biura.
    > (Rozumiem, ze o takiej praktyce - umowa o ratalnej splacie - nic nie
    > wiesz).
    W jakim miescie jest ten budynek wielu komornikow i ich pokoje ?

    pewnie byla to firma windykacyjna a wmawiali ze sa komornikami

  • 17. Data: 2009-11-15 20:39:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    K.M. pisze:

    > W jakim miescie jest ten budynek wielu komornikow i ich pokoje ?
    >
    > pewnie byla to firma windykacyjna a wmawiali ze sa komornikami

    Choćby Warszawa, ul. Targowa, w Sieradzu też jest dwóch komorników
    pod tym samym adresem (ulica/numer).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-11-16 01:28:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    K.M. pisze:

    > W jakim miescie jest ten budynek wielu komornikow i ich pokoje ?
    >
    > pewnie byla to firma windykacyjna a wmawiali ze sa komornikami

    Ooo, jakby mieć na to dowód to 227KK jak nic by był :)