  • 1. Data: 2005-07-08 14:07:57
    Temat: sad grodzki - bezprawne wezwanie do wplaty grzywny?
    Od: "tofik" <t...@i...pl>

    Mialem sprawe w sadzie grodzkim - wykroczenie drogowe. Juz samo porwadzenie
    sprawy to parodia - i to mialem zamiar podniesc w odwolaniu.
    Po wydaniu wyroku zarzadalem pisemnego uzasadnienia i je dostalem i mialem
    tydzien na odwolanie. Coz pech chcial ze 2 dni od otrzymania uzasadnienia
    zostalem torche poturbowany i wyladowalem na L4. W czasie L4 nie
    sporzadzalem odwolania gdyz bylo to niemozliwe a poza tym mam nieprzyjemne
    doswiadczenia z ZUSem ktory usiluje czasem udowadniac ze L4 na ktorym
    pod4ejmowalo sie jakies czynnosci prawne (podpisywanie pism, faktur) jest
    niezasadne. Zatem na 1 dzien po zakonczonym L4 wyslalem do sadu pismo z
    prosba o przywrocene terminu na odwolanie - odpowiedzi na nie nie dostalem
    zas dzis dostalem wezwanie do zaplaty grzywny (w sumie myslalem ze to
    odpowiedz na rposbe o przywrocenie terminu).
    Czy dzialanie sadu jest prawnie uzasadnione? Czy mam wplacic grzywne a
    pozniej walczyc o przywrocenie terminu i sie odwolyywac? Czy moze olac
    sprawei czekac na rozpatrzenie wniosku o przywrocenie terminu? A moze
    zapodac do gazet?

  • 2. Data: 2005-07-08 15:02:17
    Od: juma <j...@o...pl>

    tofik napisał(a):
> [...]
    > pozniej walczyc o przywrocenie terminu i sie odwolyywac? Czy moze olac
    > sprawei czekac na rozpatrzenie wniosku o przywrocenie terminu? A moze

    Wyrok w chwili obecnej jest prawomocny. Wykonaniem kary grzywny zajmują
    się pracownicy Księgi Należności a nie wydziału grodzkiego. Oni nie
    wiedzą o wniosku o przywrócenie terminu, robią swoje. Jak termin
    zostanie przywrócony Sędzia zarządzi uchylenie prawomocności i
    pracownicy Księgi dostaną polecenie zamknięcia karty z pisaną grzywną.
    Do gazet to się na pewno nie nadaje, chyba że jako pochwałą szybkości
    działania tych pracowników.

    Pzdr.

  • 3. Data: 2005-07-08 18:17:59
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tofik" napisał w wiadomości:
> [...]
    > olac
    > sprawei czekac na rozpatrzenie wniosku o przywrocenie terminu? A

    Popraw mnie jesli zle zrozumialem to co napisales, ale rozumiem że do
    Sądu złożyłeś sam wniosek o przywrócenie terminu, a zadnego "odwolania
    od wyroku" nie dołączyłeś do tego wniosku?

    Bo jeśli tak było jak wyzej napisalem, to Sąd postąpil calkowice
    prawidlowo: wraz z wnioskiem o przywrocenie terminu nalezy dopelnic
    czynnosci prawnej. Jeśli tego nie zrobiles to juz teraz jest po
    sprawie.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2005-07-08 19:53:16
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > prawidlowo: wraz z wnioskiem o przywrocenie terminu nalezy dopelnic
    > czynnosci prawnej. Jeśli tego nie zrobiles to juz teraz jest po

    Dla mnie to co napisales jest ciekawe - chodzi o dopelnienie czynnosci
    prawnej.
    Kiedys mialem sprawe przed Sadem Okregowym w Krakowie - w zasadzie jeszcze
    mam .....
    Tez mialem sytuacje ze wnioskowalem o przywrocenie terminu i fatycznie wraz
    z wnioskiem wyslalem odwolanie ....

    Dziwne bylo dla mnie to ze sedzia podczas sprawy pouczyl mnie ze w zwiazku z
    przywroceniem terminu mam zlozyc odwolanie i torche sie sedzia zdziwil kiedy
    powiedzialem ze juz zlowylem :-)

    Przede mna tez na sprawe o przywrocenie terminu wchodzila babka ktora
    zlozyla wniosek ale odwolania nie wiec w rozmowie powiedzialem jej to co
    kolega powyzej .... jak wyszla oznajmila ze sad przywrocil jej termin i
    kazal sporzadzic odwolanie - czyli tak samo jak u mnie .....

    wiec jak to jest z tym przepisem o dopelnienie czynnosci prawnych?

    Inna sprawa jest to ze jesli autor watku nie dopelnil czegos tam to sad
    powinien go o tym poinformowac ewentualnie wezwac do uzupelnienia czyz nie?

    TB

  • 5. Data: 2005-07-08 20:39:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    treneros napisał(a):

> [...]
    > prawidlowo: wraz z wnioskiem o przywrocenie terminu nalezy dopelnic
    > czynnosci prawnej. Jeśli tego nie zrobiles to juz teraz jest po sprawie.

    Nie jest po sprawie. Sąd powinien wezwać do uzupełnienia braków
    formalnych wniosku o przywrócenie terminu poprzez złożenie apelacji pod
    rygorem pozostawienia wniosku o przywrócenie terminu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-07-08 23:02:45
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Nie jest po sprawie. Sąd powinien wezwać do uzupełnienia braków
    > formalnych wniosku o przywrócenie terminu poprzez złożenie apelacji pod
    > rygorem pozostawienia wniosku o przywrócenie terminu.

    A bardziej po ludzku :-)
    Czyli sad musi zezwac aby wnioskodawca uzupelnil braki
    "poprzez zlozenie apelacji" apelecji do kogo ?
    pod rygorem pozostawienia wniosku? pozostawienia znacy sie uznania?

    Akure to co ja mialem przed sadem okregowym w Krakowie bylo ok - nawet sie
    zdziwilem ze sad taki fajny ....
    ale ciekaw jestem co powinien zrobic autor watku w sytuacji w jakiej sie
    znalazl :-)
    TB

  • 7. Data: 2005-07-09 04:35:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Bednarz napisał(a):

    > A bardziej po ludzku :-)

    Art. 120 kpk. w związku z art. 38 kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia.

    > Czyli sad musi zezwac aby wnioskodawca uzupelnil braki
    > "poprzez zlozenie apelacji" apelecji do kogo ?

    Apelacji do odpowiedniego SO - czyli czynności co do której przywrócenie
    terminu żąda strona.

    > pod rygorem pozostawienia wniosku? pozostawienia znacy sie uznania?

    Za baskuteczne - późno było wczoraj ;)

  • 8. Data: 2005-07-09 09:10:00
    Od: "tofik" <t...@i...pl>

    tu autor pytania:-)
    ale to skomplikowane - zrozumialem tak:
    Sad aby odrzucic moje odwolanie musi wystapic do SO z apelacja?
    A co ja moge zrobic aby jednak apelowac skoro tekstu apelacji nie
    dolaczylem - czy moge to ot tak uzupelnic?

    A co mam zrobic z wezwaniem do zaplaty? Pisac do sadu w tej sprawie?

  • 9. Data: 2005-07-09 09:19:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tofik napisał(a):
> [...]
    > A co ja moge zrobic aby jednak apelowac skoro tekstu apelacji nie
    > dolaczylem - czy moge to ot tak uzupelnic?

    Źle zrozumiałeś. Ja napisałem tylko że gdyby twój wniosek o przywrócenie
    terminu do wniesienia aapelacji nie zawierał apelacji sąd musi
    zastosować tę procedurę o której opisałem.
    Ja na miejscu sądu nie uwzględnił bym wniosku o przywrócenie terminu bo
    niezdolność do pracy nie zawsze (a zazwyczaj nie) nie jest przyczyną
    usprawiedliwiającą przekroczenie terminu. Przynajmniej dla mnie.
    Wszystko zależy od rodzaju choroby.