    From: juma <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sad grodzki - bezprawne wezwanie do wplaty grzywny?
    Date: Fri, 08 Jul 2005 17:02:17 +0200

    tofik napisał(a):
    > Mialem sprawe w sadzie grodzkim - wykroczenie drogowe. Juz samo porwadzenie
    > sprawy to parodia - i to mialem zamiar podniesc w odwolaniu.
    > Po wydaniu wyroku zarzadalem pisemnego uzasadnienia i je dostalem i mialem
    > tydzien na odwolanie. Coz pech chcial ze 2 dni od otrzymania uzasadnienia
    > zostalem torche poturbowany i wyladowalem na L4. W czasie L4 nie
    > sporzadzalem odwolania gdyz bylo to niemozliwe a poza tym mam nieprzyjemne
    > doswiadczenia z ZUSem ktory usiluje czasem udowadniac ze L4 na ktorym
    > pod4ejmowalo sie jakies czynnosci prawne (podpisywanie pism, faktur) jest
> [...]
    Wyrok w chwili obecnej jest prawomocny. Wykonaniem kary grzywny zajmują
    się pracownicy Księgi Należności a nie wydziału grodzkiego. Oni nie
    wiedzą o wniosku o przywrócenie terminu, robią swoje. Jak termin
    zostanie przywrócony Sędzia zarządzi uchylenie prawomocności i
    pracownicy Księgi dostaną polecenie zamknięcia karty z pisaną grzywną.
    Do gazet to się na pewno nie nadaje, chyba że jako pochwałą szybkości
    działania tych pracowników.

    Pzdr.