    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwód - przepisanie części mieszkania na dziecko
    Date: Tue, 07 Feb 2006 00:51:16 +0100

    koma napisał(a):

    > Byłam u radcy prawnego, który powiedział, że "taka opcja w ogóle nie wchodzi w
    > grę, ponieważ współwłasność jest nasza (małżonków), a dziecko jest małoletnie -
    > mąż może się więc zrzec swojej połowy wyłącznie na moją rzecz, a o tę część
    > raty może po prostu zwiększyć deklarowaną kwotę alimentów (ponieważ sądu
    > rodzinnego nie obchodzą długi i rozliczenia między małżonkami)".

    W Polsce nie ma przepisów ograniczających w ten sposób wolność
    dysponowania swoim majątkiem.

    Zatem albo Ty źle zrozumiałaś radcę, albo on pomylił własność ze
    zobowiązaniami wobec banku. Wasze rozliczenia córce nie zaszkodzą, bo
    zobowiązani do spłaty kredytu nadal będziecie Wy, na mocy umowy z
    bankiem. Jedyne, co może córce zaszkodzić, to jak Wy z mężem
    przestaniecie spłacać kredyt, to Tobie i córce, zabiorą mieszkanie (po
    to jest hipoteka). Ale w porównaniu z obecną sytuacją, kiedy przecież go
    nie posiada, nie traci nic. Zatem to, że jest małoletnia nie ma tu nic
    do rzeczy.

    Co do pomysłu ze zwiększaniem deklarowanej kwoty alimentów o kredyt, to
    pomysł jest o tyle bez sensu, że Twój mąż nadal jest zobowiązany ten
    kredyt spłacać. Solidarnie z Tobą. Dla banku on nadal jest dłużnikiem.
    Nie Twoja córka.
    I jest zobowiązany płacić go bankowi, a nie Tobie. Sztuczne zwiększenie
    alimentów spowodowałoby, że musiałby płacić i połowę kredytu i dodatkowo
    drugie tyle Tobie. Nic dziwnego, że mu się to nie podoba. Przecież to
    już na pierwszy rzut oka jest bez sensu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl