  • Data: 2006-02-03 14:05:30
    Temat: Re: rozwód - przepisanie części mieszkania na dziecko
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy faktycznie nie można tego przeprowadzić zgodnie z jego pomysłem?
    > Chcielibyśmy załatwić to szybko i sprawnie, ująć wszystkie nasze ustalenia w
    > pozwie - i mieć to szybko z głowy. Czy jest to praktycznie możliwe? Proszę o
    > pomoc.

    W pozwie tego nie zalatwisz. Mozna zrobic:

    a/ do notariusza nawet przed rozwodem i zrobic rozdzielnosc majatkowa i
    zarazem jego polowke przeniesc na corke, ale wczesniej musi byc zgoda
    sadu rodzinnego (darowizna tzw. obciazliwa), ktorej otrzymanie w tym
    wypadku wcale nie jest pewne.

    b/ po rozwodzie i uprawomocnieniu sie wyroku do notariusza i juz bez
    robienia rozdzielnosci to samo.

    Jezeli chodzi o alimenty, to podzialowi tak w rozwodzie i przed
    notariuszem podlega tylko majatek. Darowanie corce 1/2 mieszkania od
    placenia "jego" raty go nie zwalnia. Mozna oczywiscie kombinowac z
    alimentami etc., ale z tym moze byc pozniej roznie.