  • 1. Data: 2004-03-26 15:38:58
    Temat: Re: rozwód --- bardzo prosze o radę
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    j...@w...pl (Janusz) napisał(a):

    [ciach]
    > Wyczytałem ze skoro ma co jeść a nie pracuje to jest wież finansowa
    > ,ja płace wszelkie rachunki ... czy w takim przypadku gdy żona nie
    > pracuje będą problemy z rozwodem?

    Trzeba wykazać, że z innego źródła czerpie środki na swoje utrzymanie i one
    jej wystarczają. Spróbuj delikatnie uzgodnić, ęe rachunki płacicie po
    połowie albo w innych proporcjach, bo Ty płacisz np. za mieszkające z wami
    dziecko. Przynajmniej postaraj się, żeby doszło do takiej umowy. Trudno
    wtedy mówić o więzi finansowej. Najlepiej dowieść, że nie macie nic
    wspólnego (poza pralką i innymi trwałymi i niezbędnymi w życiu rzeczami).
    Zwłaszcza, że nie dzielicie ze sobą łoża i stołu!

    > Chciałbym rozwód bez orzekania o winie jeżeli się nie zgodzi czy mam
    > zrobić piekło z domu żeby osiągnąć cel?

    To sąd ocenia. Żona może się nie zgadzać do woli a nawet tupać ze złości
    (ciekawy widok w sądzie).

    > gdy ja się
    > wyprowadzę bedzie moja wina rozpadu co mam robić?

    Niekoniecznie wina leży po stronie tego, który się wyprowadza. Zależy od
    okoliczności, w których to zrobił.
    B.

  • 2. Data: 2004-03-28 16:32:13
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    j...@w...pl (Janusz) napisał(a):

    > jaką mam szansę na otrzymanie rozwodu gdy ona nie ma za co żyć?

    Brak środków utrzymania, gdy małżonek jest zdolny do pracy, nie będzie
    podstawą do oddalenia powództwa o rozwód.
    Problem pozostaje przy alimentach na byłego małżonka, bo tu już sądy różnie
    orzekają. I z nimi się trzeba niestety liczyć. Ten problem był już
    wielokrotnie poruszany w grupie, to może zajrzyj do archiwum, chociażby:

    TF-
    8&inlang=pl&threadm=c2chor%24gba%241%40inews.gazeta.
    pl&rnum=1&prev=/groups%
    3Fhl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-2%26q%3Dalimenty%2
    Bma%25B3%25BFonek%26meta%
    3Dgroup%253Dpl.soc.prawo.*">alimenty1</a>

    B.

  • 3. Data: 2004-03-28 16:34:40
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    Nie wyszedł mi link. Może poszukaj sam, bo jest tego sporo w archiwum
    grupy :)
    B.

  • 4. Data: 2004-03-29 21:33:14
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    j...@w...pl (Janusz) napisał(a):

    > jakie alimenty orzekają sądy dla małżonka i w jakiej kwocie?

    szczegółowo było to omawiane w grupie, m.in.

    http://42.pl/url/37u

    http://42.pl/url/37v

    http://42.pl/url/37w

    Generalnie zależy to od usprawiedliwionych potrzeb, a te w dużej mierze
    zależą od dotychczasowego poziomu życia, sytuacji majątkowej i możliwości
    zarobkowych każdej ze stron. Zazwyczaj są mniejsze, niż te przyznane na
    dziecko.
    B.