  • Data: 2004-02-26 13:04:47
    Temat: Re: rozwód
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Feb 2004 10:08:21 +0100, Arek. wrote:

    > Jesli zgodze sie na rozwod bez orzekania o winie, to czy moge prosic o
    > nizsze alimenty na syna? zona napisala, ze bedzie zadac 500 PLN
    > Co natomiast stracilbym, chcac rozprawy z orzekaniem o winie i przegrywajac
    > z zona?
    Samo orzekanie o winie nie ma wpływu na alimenty na dziecko.
    Alimenty na dziecko płacisz dlatego, że jesteś jego ojcem, więc też jesteś
    odpowiedzialny za zapewnienie mu godnego życia (dokładasz się do wydatków
    na dziecko). One nie mają związku z winą. Normalnie Twoje pieniądze idą na
    kupowaniu dziecku ubrań, jedzenia, opłacanie nie wiem czego i chodzi o to,
    żeby po rozwodzie z matką to się nie zmieniło, czyli żeby dziecko
    finansowo nie straciło na rozwodzie rodziców.

    Wina wpływa natomiast na alimenty na męża/żonę. Osoba, która nie została
    uznana za wyłącznie winną ma prawo (jeśli jej sytuacja finansowa wskutek
    rozwodu znacznie by się pogorszyła) wystąpić o alimenty też dla siebie.
    Oczywiście tylko do czasu zawarcia nowego związku małżeńskiego.

    Pozdrawiam,
    MArta