    From: "burenezo" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy z deveoperem.
    Date: Sun, 5 Oct 2003 00:38:19 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@pc7.zwnet.bmj.net.pl

    "Piotrek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:blkllb$j7l$1@news.onet.pl...
> [...]
    > winy tegoż developera. Mimo niezgodności nr konta z danaymi konta odbiorcy
    > bank zaksięgował ratę na niewłaściwym koncie. z tego co mi wiadomo
    developer
    > procesuje się z bankiem (od kilku miesięcy) bez skutku. Moje pytanie jest
    > następujące. Czy jeśli rozwiąże umowę, developer powinien mi oddać tą
    > błędnie zaksięgowaną ratę, czy też wtedy sam będę musiał dochodzić jej
    > zwrotu od banku? podkreślam iż to właśnie developer podał błędny nr konta
    (w
    > formie pisemnej), zaś ja nieświadomie dokonałem wpłaty na to konto.
    1. Jeżeli odbiorca przelewu nie zgadza się z numerem rachunku bank NIE MOŻE
    zaksięgowac przelewu. Bank powinien przelew zwrócić.
    2. To ty a nie developer powinieneś procesować się z bankiem o zwrot kwoty,
    dlatego developer proces z bankiem przegra.
    3. A reszta jest już bardziej skomplikowana, dlatego o tej porze nie będę
    jej roztrząsał

    > 2. developer odwleka podpisanie notarialnego aktu własności mieszkania.
    > chciałbym to zrobić jak najszybciej - nie wiadomo czy nie padnie. Niestety
    > wg umowy przedwstępnej podpisanie aktu ma nastąpić w kancelarii wybranej
    > przez developera, zaś w niej terminy są zarezerwowane na kilka miesięcy do
    > przodu. czy mam jkieś podstawy (np. prawne) aby wymóc na nim jak
    najszybsze
    > podpisanie aktu notarialnego?
    tutaj najważniejsza jest umowa z developerem - nikt ci nie pomoze bez jej
    znajomości

    dobranoc,
    burenezo