    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiazanie umowy o prace a prawa autorskie ???
    Date: Sat, 20 Aug 2005 11:19:58 -0500

    Victor Wozniak wrote:
    > Witam !
    >
    > Wreszcie udalo mi sie rozwiazac umowe o prace z obecnym pracodawca, mam
    > jednak pytanie dotyczace oprogramowania:
    >
    > Czy odchodzac z firmy (zlozylem wypowiedzenie) powinienem podpisac jakies
    > zobowiazanie dotyczace praw autorskich do programow ktore napisalem bedac
    > pracownikiem tej firmy?
    >

    > Wyglada to tak:
    >
    > - pracujac w firmie przez kilka lat, napisalem szereg programow na wylaczny
    > uzytek tej firmy
    > - czesc pracy byla wykonywana w czasie godzin pracy - na oprogramowaniu
> [...]

    programy wykonane dla firmy w ramach godzin pracy są własnością firmy.
    Programy wykonane przez ciebie, na twój własny użytek, aby sobie
    usprawnić pracę są twoje i możesz je zabrać razem ze sobą.
    W czasie kontroli nikt im nic nie zrobi, bo jest to program napisany
    przez ich pracownika.
    Po z tym to nie to kontrolują. Oni spradzają czy masz licencję na
    programy, które kontrolują, a nie czy masz licencję na wszystkie używane
    programy. Po za tym co ich interesuje (czytaj microsoft) reszta ich nie
    interesuje.
    Chyba, ze ty zgłosisz pretensje, że używają twojego programu, do którego
    nie mają prawa, ale to śliska sprawa, bo jak im udowodnisz, że pisałeś
    to po za godzinami pracy.
    No chyba, że nie byłeś zatrudniony jako informatyk i nie należało to do
    twoich obowiązków pracy.