  • 1. Data: 2004-12-27 00:03:47
    Temat: roznice w rozwodzie - orzekanie o winie lub bez
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    Witam;

    Sporo sie naguglalem w sprawie jak z tematu.
    Jaka jest roznica prawna w rozwodzie bez orzekania winy i w rozwodzie z
    orzeczeniem winy?

    Jedynie co wyguglalem to ze jak orzeczenie o winie powiedzmy zony to byly
    maz moze wystapic o alimenty na siebie jak mu sie systuacja materialna
    pogorszy.
    Ale co jeszcze - jakie roznice? Jak ma sie to do majatku, opieki nad
    dziecmi, alimentami na dzieci jesli dzieci beda pod opieka strony winnej
    rozpadu malzenstwa?
    Czy jak kobiety wina to odbiora jej dzieci?

    Mam nadzieje ze trafilem na odpowiednia grupe i licze na odpowiedz.
    Od razu powiem zeby nie bylo setki postow nie na temat ze maz ma dowody
    zdrady zony (maile i rozmowy na gg - notabene wykradzione) natomiast zona
    byla psychicznie wykanczana przez meza przez wiele lat ale niestety na to
    ona nie ma mocnych dowodow.

    Z pozdro
    Mops

  • 2. Data: 2004-12-27 01:37:29
    Temat: Re: roznice w rozwodzie - orzekanie o winie lub bez
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    >
    > Jedynie co wyguglalem to ze jak orzeczenie o winie powiedzmy zony to byly
    > maz moze wystapic o alimenty na siebie jak mu sie systuacja materialna

    Tak jest.

    > Ale co jeszcze - jakie roznice? Jak ma sie to do majatku, opieki nad
    > dziecmi, alimentami na dzieci jesli dzieci beda pod opieka strony winnej
    > rozpadu malzenstwa?

    Stronie wyłącznie winej będzie trudniej uzyskać rozwód bez zgody małżonka. W
    innych wymienionych sprawach nie ma to większego znaczenia (może oprócz
    mniej przychylnego spojrzenia sądu od czasu do czasu).

    > Czy jak kobiety wina to odbiora jej dzieci?

    Statystyka mówi, że nie, chyba że zupełnie, bezdyskusyjnie nie nadaje się do
    wychowania dzieci (a i wtedy może być różnie). Szanse, że wychowaniem dzieci
    zajmie się ojciec są minimalne i wymagałyby od niego szeregu zabiegów i
    dużej dozy szczęścia.

    > Od razu powiem zeby nie bylo setki postow nie na temat ze maz ma dowody
    > zdrady zony (maile i rozmowy na gg - notabene wykradzione)

    O tym, czy są to dowody zdecyduje sąd. Może zupełnie nie wziąć tych rzeczy
    pod uwagę, zwłaszcza jeśli nie będą potwierdzone zeznaniami świadków.

    > natomiast zona byla psychicznie wykanczana przez meza przez wiele lat ale
    > niestety na to ona nie ma mocnych dowodow.

    Dla sfeminizowanych sądów rodzinnych częściej dowodem są niczym nie poparte
    zeznania kobiety niż fakty przedstawione przez mężczyznę.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2004-12-27 07:01:34
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Beniamin napisał(a) w wiadomości

    > Dla sfeminizowanych sądów rodzinnych częściej dowodem są niczym nie poparte
    > zeznania kobiety niż fakty przedstawione przez mężczyznę.

    Rozwody akurat nie orzekają sądy rodzinne.

    --
    JOHNSON :)