  • 1. Data: 2009-10-30 10:53:46
    Temat: rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Witam!

    Po sprzedaży mieszkania spisałem protokół przekazania mieszkania gdzie
    wpisane są stany wszystkich liczników w mieszkaniu. Na protokole
    podpisałem się ja i kupujący.
    Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu
    stwierdzili, że nie wiedzą jak mają mnie rozliczyć, że chyba trzeba
    zaczekać do końca roku aż będą odczytywać liczniki a może rozliczę się
    sam z kupującymi i w ogóle to dla nich wielki problem.
    W związku z tym co mogę zrobić aby w szybkim czasie zapłacić za to co
    zużyłem lub otrzymać zwrot jeżeli miałem nadpłatę? Bo z tego co się
    dowiedziałem to muszę czekać ale nie wiadomo do kiedy ;)

    Jacek Nowacki

  • 2. Data: 2009-10-30 12:23:25
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    Witam,
    Należy zażądać od administratora (zarządcy nieruchomością) sprawdził odczyt
    ostatniego zapisu stanów liczników (na pewno znajduje się to w dokumentacji
    zarządcy), oraz zażądać dokonania rozliczeń na dzień spisania stanów
    liczników przy sprzedaży lokalu. Jeżeli nie poskutkuje, zwrócić się w formie
    pisemnej do administracji o dokonanie powyższych czynności.
    Piotr Zawiły

  • 3. Data: 2009-10-30 12:46:10
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu

    jeśli chodzi o nergiem cieplnom to musisz poczekać na koniec sezonu grzewcz

    jk

  • 4. Data: 2009-10-30 14:21:31
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "coolina" <c...@w...ppl> napisał w wiadomości

    > jeśli chodzi o nergiem cieplnom to musisz poczekać na koniec sezonu grzewcz
    >
    > jk
    Zaraza, zaraz Szanowny Panie,
    Energia cieplna, bo o niej mówimy, musi być rozliczona również w dniu sprzedaży
    lokalu, ponieważ następnego dnia będzie mieszkał tam nowy właściciel i będzie
    dalej korzystał z energii cieplnej, co będzie czynił na koszt starego
    właściciela lokalu, czyli Pana Jacka.
    P.S. Przyjąłem, hipotetycznie, że Pan Jacek posiada liczniki energii cieplnej
    zainstalowane na grzejnikach wewnątrz lokalu.
    Piotr Zawiły

  • 5. Data: 2009-10-30 14:28:34
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > zainstalowane na grzejnikach wewnątrz lokalu.

    Technicznnie nie jest możliwe rozliczenie jednego lokalu w trakcie sezonu.

    Janina

  • 6. Data: 2009-10-30 14:30:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 30, 3:28 pm, "coolina" <c...@w...ppl> wrote:

    > Technicznnie nie jest możliwe rozliczenie jednego lokalu w trakcie sezonu.
    >
    > Janina

    Jest. Zbylem i nabylem mieszkania w sezonie [swoja droga w wielu
    wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
    gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.

  • 7. Data: 2009-10-30 14:41:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    BK pisze:

    > Jest. Zbylem i nabylem mieszkania w sezonie [swoja droga w wielu
    > wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
    > gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.

    Przy licznikach - bez problemu.
    Przy podzielnikach - kosztowne.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-10-30 14:44:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 30, 3:41 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Przy licznikach - bez problemu.
    > Przy podzielnikach - kosztowne.
    >
    > --
    > spp

    Racja. Ale w zadnym przypadku nie jest to "technicznie niemozliwe" jak
    usiluje wmowic nam kolega powyzej.

    ps. jest trzecia opcja - bez licznikow, bez podzielnikow - takie
    mieszkanie sprzedawalem, cielo bylo ryczaltem :)

  • 9. Data: 2009-10-30 14:47:11
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]

    wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
    gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.
    ---
    Zgadzam się. Jaki wpływ ma sezon grzewczy na zbycie lokalu? Zbywca powinien
    zostać rozliczony zaraz po zbyciu lokalu. Niekompetencja, brak zaangażowania,
    opieszałość i nonszalancja zarządcy są, w tym przypadku, powodem nierozliczenia
    Pana Jacka na jego wyraźną prośbę.
    --
    Z wyrazami szacunku
    Piotr Zawiły

  • 10. Data: 2009-10-30 14:48:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    BK pisze:

    > ps. jest trzecia opcja - bez licznikow, bez podzielnikow - takie
    > mieszkanie sprzedawalem, cielo bylo ryczaltem :)

    Najprostsze. :)
    --
    spp