    Subject: Re: rozdzial kosciola od szkoly
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e3fe743$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e3ff7f3$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e40035c$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <z3tj8oxs861a$.aoe18b4y68mz.dlg@40tude.net>
    <5e4096ca$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <bcyr5q2tujn3$.19ngs2f6a3wpb$.dlg@40tude.net>
    <5e41d9d2$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e41ee1e$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e432992$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e444e96$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 12 Feb 2020 20:41:37 +0100

    W dniu 12.02.2020 o 20:11, J.F. pisze:

    > Teraz moze nie trzeba, choc jak widac - znow trzeba. Ale widac
    > policjanci jeszcze uwazaja, ze to w ramach obowiazkow sluzbowych
    > trzeba realizowac. Ale jakby tak zomo zabraklo, to kto by PZPR bronil
    > ?

    A to ZOMO, to Twoim zdaniem niby co było?

    > Teraz jest, ciagle jeszcze, demokratycznie. Chcesz zostac poslem -
    > sa okreslone wymogi, spelniasz, zdobedziesz odpowiednia ilosc glosow,
    > to zostajesz. No poslem sam nie zostaniesz, senatorem co najwyzej,
    > ale Kukizowi sie udalo. A jak glosow bedzie wiecej, to wygrywasz
    > wybory, czy nawet koalicje tworzysz i stara wladza odchodzi.

    Tu się z Tobą nie zgodzę. Głosowało sie na konkretną osobę. Zobacz teraz
    na ordynację. Głosujesz na Kowalskiego, a głosy dostaje Malinowski.
    Spróbuj "uwalić" konkretnego posła? Nie da się. jak go partia
    odpowiednio wysoko umieści, to będzie posłem.

    > Nie - na taka przegrana Partia nie mogla sobie pozwolic. Wiec wybory
    > musza byc takie, aby Partia nie mogla przegrac :-)

    Czyli kto miałby kandydować?

    --
    Robert Tomasik