    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: rowerzysta vs kierowca - prosba o porade
    Date: Sun, 08 May 2005 20:14:13 +0200

    Jotte wrote:

    > Masz prawo mieć coś, co uważasz za swoje zdanie.

    To nie jest tylko moje zdanie, ale obiektywna prawda. Tak znikomy
    odsetek użytkowników rowerów korzysta z dróg publicznych, że
    organizowanie specjalnych kursów, egzaminów i praw jazdy jest
    nieuzasadnione. Zwłaszcza, że liczba ludzi pełnoletnich, którzy nie mają
    prawa jazdy na inny pojazd, a poruszają się rowerami po drogach
    publicznych (przynajmniej w większych miastach) to praktycznie błąd
    statystyczny.

    Ale to chyba dla ciebie za skomplikowane...

    > To czemu ci nie wychodzi?

    Mi wychodzi. A twoje problemy z postrzeganiem nie są moimi problemami.

    > Na szczęśccie to tylko twoje zdanie. Ergo - bez znaczenia.

    ROTFL

    > Nigdy ci w śmieszności nie dorównam.

    Hehehe.

    > Tak jak innych pojazdów (motorowerów może).

    Teraz spróbuj policzyć, jaki odsetek motorowerów służy do poruszania się
    wyłącznie poza drogami publicznymi. Potrafisz?

    > No to co? Tarzaj sie, skoro musisz.

    Ostatni raz tak mnie rozbawił Jaś Fasola :)

    > Są szkody materialne (zarysowania, wgniecenia), powstałe nawet na parkingu w
    > przypadku samochodów, motocykli są likwidowane z OC. Pomyśl trochę, a
    > zrozumiesz o czym pisałem. Dasz radę (chyba).

    A do ciebie nadal nie dociera, że odsetek rowerzystów korzystających z
    dróg publicznych (a zwłaszcza z parkingów) jest praktycznie pomijalny -
    ergo wprowadzanie dodatkowych mechanizmów kontrolnych dla tej grupy jest
    nieopłacalne.

    Pomijam już taki detal, że rowerzyście trudno spowodować stuację, w
    której musiałby np. płacic rentę inwalidzie - a głównie w tego powodu
    powstał obowiązek OC dla pojazdów mechanicznych (oraz oczywiście z tego
    powodu, że sama _liczba_ szkód spowodowanych przez kierujących rowerami
    oraz pieszych jest znikoma).

    Ty możesz dochodzić swoich 'ogromnych strat' z tytułu zarysowania
    twojego wypucowanego samochodziku w sądzie'.

    A poza tym każdy, kto chce, może sobie wykupić OC osobiste.

    > To zlikwidujmy dla wszystkich.

    A ty nadal nic nie rozumiesz...

    > Słuchaj chłopcze - może masz umysłowość 12-to latka, ale to cię nie uprawnia
    > do prostackich tekstów. Chcesz dyskutować, to dostosuj sie do ogólnie
    > przyjętych standardów. A jeśli pyskować - to do lekarza albo pod bramę.
    > Jasne?

    Jasne jest to, że to z reguły chorzy psychicznie wysyłają wszystkich
    innych do lekarza.