    From: akanid <a...@w...pl.bezspamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: remanent likwidacyjny
    Date: Thu, 09 Feb 2006 19:05:46 +0100

    Graszka napisał(a):
    > Jaka jest podana w ewidencji gminnej data likwidacji działalności ?Czy
    > likwidacja firmy nastąpiła w ciągu roku podatkowego, czy też pokrywa się z
    > końcem roku? Jeśli pokrywa się z końcem roku to pół biedy, bo jakiś remanent
    > końcowy powinien być.

    na decyzji z urzedu miasta jest napisane (...)posttanawiam wykreślić z
    dniem 2005-12-31 wpis numer(...). a wiec koniec roku.

    Jeżeli natomiast jest to inna data, to wówczas powinno
    > się było zawiadomić US z 7-dniowym wyprzedzeniem o zamiarze przeprowadzenia
    > remanentu likwidacyjnego (ktoś może chcieć uczestniczyć w tym remanencie).
    > Do remanentu likwidacyjnego wchodzi również wyposażenie (czyli to co było na
    > stanie Ewidencji Wyposażenia - możliwe że jest to ten drobny majątek, o
    > którym piszesz). Od tego remanentu należy zapłacić podatek.

    jak oblicza sie ten podatek od remanentu?

    > Tak wygląda sprawa jeżeli chodzi o to co było do zrobienia w waszej
    > sytuacji. Jeżeli te czynności zostały "przegapione" to nie bardzo mam pomysł
    > co dalej.

    no coz kochany wszystkowiedzacy ojciec nie chcial doposcic do glosu
    nikogo kto mu mowil aby zapytal radce prawnego jak pszeprowadzic
    likwidacje i tylko wyrejestrowal w urzedzie miasta. wszystko inne olal
    bo "nigdzie wiecej nie musi wyrejestrowac ani nic robic bo sie sami
    popowiadamiaja". tak mniej wiecej to bylo.

    Teraz to balansowanie na krawędzi. Można sporządzić jakis remanent
    > z odpowiednią datą, z którego wynikałoby, że nie pozostał żaden majatek ani
    > towary do spisania

    no bo w gruncie rzecvzy nie pozostal. majatku jako takiego jest moze z
    2500zl w tym samochod zuk. maszyny do produkcji okien zostaly wczesniej
    sprzedane aby pkryc najistotniejsze dlugi bankowe. warte to bylo
    powiedzmy 30tys.

    - no i faktycznie jakoś ten majatek rozdysponować (z
    > podkładkami papierowymi oczywiście).

    faktycznie rozdysponowywac? nie bardzo lapie... wszystko co wartosciowe
    juz zostalo sprzedane a to auto po cichu ja uzywam do dorabiania na
    wozeniu mebli czy czegos.

    To oczywiście bardzo naciagana sprawa,
    > a nie znamy szczegółów, więc nie wiadomo czy zostało dużo tego majatku i
    > jaki.

    sprzet typu rusztowania, moze kilka wiertarek, dluta reczne wkretaki
    wiertla. takie rzeczy pozostaly.

    Takie wyjście to jednak ładowanie się w kłopoty - chyba, że ma się
    > talent improwizatorski, a urzędnik sprawdzający nie będzie widział dobrze na
    > oczy.
    > Przedstawienie sytuacji takiej jaka jest spowoduje naliczenie wszystkich
    > należności + jakieś mandaty, kary etc.

    czy jakies szczegoly co do kwot kar?

    > Jednym słowem i tak i siak - niedobrze.
    > Podaj może więcej szczegółów, bo może się okazać, że w waszej konkretnej
    > sytuacji nie jest tak źle.
    > Powodzenia, Graszka.

    z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam