    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rekonstrukcja wypadku drogowego
    Date: Mon, 8 Mar 2004 22:40:19 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc100.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Kalik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c2i3qv$pi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    W sądzie jest wykaz biegłych sądowych. Powinni udostępnić. Jeśli będzie
    kłopot podejdź do najbliższej jednostki policji i zapytaj. Też mają wykaz
    i nie jest on tajny. Znajdziesz w sekretariacie Dochodzeniówki. Ale
    pamiętaj, że jeżeli Ty zlecisz taka ekspertyzę, to nie będzie ona wiążąca
    w sprawie. Ekspertyzę zleca sąd na wniosek strony i wówczas to on wyznacza
    eksperta. Choć oczywiście nie stoi nic na przeszkodzie, byś miał taki
    kaprys i za to zapłacił sam, by być pewnym, czy masz rację. Kwota rzędu
    500-2.000 zł w zależności od rozmiarów. Za najbardziej wiarygodny jest
    uznawany Krakowski Instytut Ekspertyz Sadowych, ale najdrożej liczą. nie
    wiem, czy akurat zajmują się samochodami, bo nie korzystałem.