  • From: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rekojmia z wady :/
    Date: Fri, 14 Jul 2006 16:07:09 +0200

    news:e982nq$e8u$1@inews.gazeta.pl...

    > tyle że w przypadku rękojmi żaden tak określony termin nie istnieje

    To nie są przepisy z KC ?

    § 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas
    niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4,
    nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub
    od dnia dokonania oględzin.

    2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 sprzedawca nie ustosunkuje się do
    zgłoszonej reklamacji, uważa się, że reklamację uznał z obowiązkiem
    załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta.

    3. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
    towar.

    4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy lub
    badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych działań,
    sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do wydania
    opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony
    nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.

    Jeśli pod oddaleniem reklamacji nie ma pieczątki rzeczoznawcy, to pkt.4 nie
    zachodzi

    EWa