    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
    Date: Tue, 3 May 2005 21:21:51 +0800

    In article <d57rli$foi$1@korweta.task.gda.pl>, Soulsick wrote:
    > Tyle, ze pojechalem "zareklamowac" skaner sprzedawcy, on mnie
    > natomiast poinformowal, ze prdukt ma gwarancje zewnetrzna. Wiec dalem do
    > do naprawy gwarancyjnej...

    Ale wiesz że to nie jest zamiennie, a dodatkowo?

    > Rozumiem, ze przez czas trwania gwarancji beda mi w kolko
    > naprawiac/wymieniac skaner u producenta (gwaranta) i tyle. Natomiast,

    O ile tak stoi w gwarancji to tak.

    > jezeli chcialbym zwrot, to jest to sprawa sprzedawcy, nie majaca nic
    > wspolnego z gwarantem.

    Chyba ze gwarancja przewiduje zwrot. A jak nie to faktycznie sprzedawca i
    niezgodność z umową.

    > No to jest jakis punkt zaczepienia, teraz mam to wozic do serwisu, a
    > na koniec pokazac sprzedawcy, ze przeciagu ostatnich dwoch miesiecy byl 3x
    > w naprawie? Czy wozic sprzedawcy i upierac sie zeby on mi to przyjal?

    Ee. Nie ma tak łatwo - te 3x to musiałbyś reklamować z tyt. niezgodności.
    I te 3x to nie jest jakaś liczba określona ustawowo. W ustawie użyto
    sformułowania "niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia." Mowa o doprowadzeniu do stanu zgodności z umową. Słowem
    wszystko jest dosyć mocno niezdefiniowane, nie mniej jeśli usterka się
    powtarza i to często, to można iść po tej lini. Tyle, że jak ze wszystkim
    co małokonkretne, trudno o łatwą zgodę i sprawa może się skończyć przed
    sądem. Póki co, używaj. Jeśli się będzie dalej psuł, skontaktuj się z
    Federacją Konsumentów - pomogą za darmo i może sam ich autorytet już
    wystarczyć.

    --
    Marcin