eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja, rekojmia, gwarancja... › Re: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
    Date: Tue, 03 May 2005 14:16:26 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 41
    Sender: k...@p...onet.pl@ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Message-ID: <d57pt8$jc5$1@news.onet.pl>
    References: <d57oo3$akl$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1115122408 19845 195.242.255.2 (3 May 2005 12:13:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 3 May 2005 12:13:28 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <d57oo3$akl$1@korweta.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:294503
    [ ukryj nagłówki ]

    Soulsick napisał(a):
    > Po tygodniu znowu to samo...
    > Na "ucho" brzmi to jakby wrzucac bieg bez sprzegla, tyle ze jest
    > "plastikowy". No katastrofa...
    >
    > I teraz co ja mam z tym zrobic?
    >
    > Wg Kodeksu Cywilnego na ten podajnik po naprawie mam znowu pelny rok
    > gwarancji.

    nie masz, chyba że przewiduje to gwarancja - art.1 ust.4 ustawy o
    której piszesz, wyłączający stosowanie przepisów kc o gwarancji

    Wg Ustawy z 27 lipca 2002 moga mi go najwyzej wymienic na nowy
    > i wtedy bede miec gwarancje od nowa (dobrze rozumiem, jak do tej pory??).

    Tak, z tym że to trochę inaczej:
    ustawa nie dotyczy gwarancji, a odpowiedzialności sprzedawcy;
    to ona biegnie od początku w przypadku dokonania _przez sprzedawcę_ i w
    ramach jego odpowiedzialności wymiany;
    jeśli na towar jest gwarancja i sprzedawca wymienia, to powinien wydać
    towar razem z nową gwarancją, dotyczącą tego egzemplarza.

    > Jednak cos mi sie wydaje, ze po prostu bede z tym skanerem jezdzic w kolko
    > i bez przerwy do serwisu i zbierac dokumentacje napraw. Wydaje mi sie, ze
    > ten model skanera jest zle zaprojektowany i bedzie sie psuc.
    >
    > Czy moge cos zrobic poza jezdzeniem co tydzien do serwisu?

    żądaj wymiany od sprzedawcy, jeśli są podstawy do tego

    > W karcie gwarancyjnej jest podany zakres, okres gwarancji itd... nie ma nic
    > odnosnie wymiany/zwrotu.

    to nie ma

    > Czy ART 560 Kodeksu Cywilnego nie obowiazuje?

    w ogóle to obowiązuje, ale nie w sprzedaży konsumenckiej

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1