  • Data: 2002-10-01 20:55:50
    Temat: Re: reklamacja - po dwóch tygodniach....
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Co sadzicie o takowej tresci pisma do tej sprawy ???

    ***
    Miejsce data ............................

    Imie Nazwisko
    ul....................
    Miasto............

    W dniu .................. zgłosiłem w punkcie sprzedaży fakt, wystąpienia wady
    w telefonie marki ........................, czego skutkiem było spisanie
    wniosku reklamacyjnego. Od tej daty do dnia dzisiejszego na skutek ujawnienia
    się wady telefonu pozbawiony jestem możliwości korzystania z usług
    telekomunikacyjnych, jednak nie zostałem zwolniony z obowiązku uiszczania
    stosownych opłat abonamentowych.

    Mając na uwadze szczegółowe warunki gwarancji, jakie zostały mi przedstawione
    informuję, iż w opisywanym przypadku nie został dochowany termin, w jakim
    gwarant powinien wypowiedzieć się merytorycznie co do przedmiotu sprawy. Na
    skutek tego rodzaju lekceważącego zachowania, zmuszony jestem podjąć kroki,
    których celem jest nadanie sprawie prawidłowego toku.

    Nadmieniam także, iż niedochowanie terminu rozpatrzenia wniosku reklamacyjnego
    stanowi poważne naruszenie przysługujących mi praw, jako konsumentowi.
    Jednocześnie tego typu działanie uznać należy za sprzeczne z dobrymi obyczajami
    kupieckimi, o których mowa m.in. w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 25
    czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów
    sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami (Dz.U.02.96.851).

    W oparciu o powyższe wyznaczam ostateczny termin 7 dni dla wypowiedzenia się w
    przedmiotowej sprawie przez gwaranta, licząc od dnia przyjęcia niniejszego
    pisma do informacji. W razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu,
    korzystając z uprawnień, jakie wynikają z przepisu art. 579 Kodeksu Cywilnego,
    zrzekam się przysługującej mi ochrony w ramach reżimu gwarancji na rzecz
    rękojmi, uzasadniając decyzję karygodnym zachowaniem gwaranta, który świadomie
    i bezkarnie narusza przysługujące mi uprawnienia konsumenckie, niewywiązując
    się z zaciągniętych zobowiązań, narażając mnie tym samym na niepotrzebne
    uciążliwości. W takiej sytuacji wnoszę o odstąpienie od umowy sprzedaży
    przedmiotowego telefonu.

    Do wiadomości:
    Sprzedawca
    Gwarant