eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja na tel komorkowy › Re: reklamacja na tel komorkowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.internetia.pl!newsfe
    ed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja na tel komorkowy
    Date: Sun, 19 Jan 2003 21:24:28 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <3...@p...onet.pl>
    References: <b0dt0e$lta$1@foka.acn.pl> <3...@p...onet.pl>
    <b0evcr$1cvf$1@foka.acn.pl>
    NNTP-Posting-Host: pu181.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1043007990 29257 217.99.4.181 (19 Jan 2003 20:26:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Jan 2003 20:26:30 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl,en,ru
    X-Mailer: Mozilla 4.7 [pl] (Win95; I)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:124342
    [ ukryj nagłówki ]

    "Marek." napisa_(a):
    > >Na twoim miejscu starałbym się nie być konsumentem ;)
    >
    > nie rozumiem

    Bo kodeks cywilny (rękojmia) jest korzystniejszy. Jeśli kupiłeś telefon
    do użytku prywatnego, jako konsument, to Twoje prawa reguluje ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.U. z 2002 roku, nr
    141 poz.1176).
    Na jej podstawie sprzedawca odpowida za "niezgodność towaru z umową".
    Art.8 przyznaje Ci prawo do żądania wymiany lub naprawy (to Twój wybór,
    powinieneś go sprecyzować, najlepiej na piśmie, sprzedawca nie może go
    podjąć za Ciebie), ale... Jeśli wymiana jest "niemożliwa lub wymagałaby
    nadmiernych kosztów" (nie pytaj co to jest, tego nikt nie wie ;) ) może
    naprawiać. Nie ma terminów na załatwienie reklamacji, jedyny wymóg to
    udzielenie odpowiedzi w terminie 14 dni - jeśli tego nie zrobi uznał
    reklamację. A naprawiać może długo... Dopiero jeśli nie będzie mógł
    tego zrobić w "odpowiednim czasie" (znowu nie pytaj, to zależy od..np.
    "rodzaju towaru i celu nabycia") możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu
    pieniędzy.


    > > Chyba że masz w miarę rozsądną gwarancję.
    >
    > Co to jest rozsadna gwarancja ?

    Np. taka, która nie przewiduje w nieskończoność napraw i nie pozostawia
    wyboru sposobu załatwienia sprawy gwarantowi, określa czas naprawy.


    > Co z rekojmia ?

    Nie obowiązuje w sprzedaży konsumenckiej (czyli przedsiębiorca - osoba
    fizyczna, która kupiła w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą) co do rzeczy kupionych po 1 stycznia 2003.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1