    From: "Jarosław Łysio" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja na poczcie
    Date: Sun, 2 Jan 2005 11:49:49 +0000 (UTC)

    Tomasz <t...@p...onet.pl> napisał:

    > Czyli mam rozumieć, że paczki ekonomiczne _celowo_ są transportowane
    > wolniej niż mogłyby być ? *

    Celowo, ale to jest akurat zrozumiałe. Usługi różnią się technologią ich
    wykonania. Opłata za nadanie paczki ekonomicznej jest inna (niższa) niż
    paczki priorytetowej. Wobec tego paczka ekonomiczna idzie innym strumieniem,
    jest przewożona za pomocą innych (tańszych) środków transportu, z reguły ma
    inną drogę kierowania. W przypadku paczek do USA, ekonomiczne idą drogą
    lądowo-morską. Przewóz statkiem jest tańszy niż samolotem, ale trwa też
    znacznie dłużej.

    > A jakie są kryteria decydujące co do pieca co na aukcję ?

    Sprzedaje się wszystko, co się da. Niszczy się np. korespondencję, rzeczy
    łatwopsujące się, których nie udało się sprzedać.
    Oczywiście wszystko to odbywa się, gdy upłynie okres przechowywania
    niedoręczalnych przesyłek.

    > Czy takie licytacje są publiczne ?

    Tak. Odbywają się raz na kwartał w UP Koluszki 2, który w naszym kraju pełni
    funkcję urzędu przesyłek niedoręczalnych.

    > Skargę, że nie odpowiedzieli na skargę ... *

    Skargę, że na to, że RUP Tarnów nie informuje o wyniku postępowania
    reklamacyjnego, mimo że już dawno upłynął termin zakończenia tego
    postępowania.

    > Ale jakieś terminy ich chyba obowiązują ?
    > Chyba nie może być takiej samowolki.

    Ostateczna odpowiedź na reklamację zagraniczną powinna być udzielona jak
    najszybciej, jednakże nie później niż w terminie trzech miesięcy licząc od
    dnia następnego po dniu złożenia reklamacji.

    Natomiast skarga powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później
    jednak niż w ciągu miesiąca.

    > Czyli mogą nie odpisać, a ja będę miał związane ręce, bo postępowanie nie
    > zakończone ? *

    W końcu odpiszą. Tak jak pisałem - pewnie zajęli się czekaniem na odpowiedź
    na reklamację z Zarządu Poczty USA, zamiast po trzech miesiącach zamknąć
    sprawę.

    > 33-100 Tarnów

    To napisz skargę na działanie RUP Tarnów do Dyrekcji Okręgu Poczty w Krakowie.
    Żal :) powinien przede wszystkim dotyczyć braku odpowiedzi na reklamację w
    terminie. Wyślij skargę np. mejlem na: d...@k...poczta-polska.pl, ale
    podaj swoje dane adresowe i dane przesyłki. Chyba, że wolisz tradycyjnie,
    wtedy pismo zaadresuj na Dyrekcję Okręgu Poczty w Krakowie, ul. Grochowska 2,
    30-940 Kraków i poproś na poczcie by zostało tam przesłane drogą służbową.

    > * - Bo to Polska ...

    Wytłumaczenie nie zawsze jest takie proste, zwłaszcza w przypadku usług
    świadczonych w obrocie międzynarodowym.

    > P.S. Masz coś wspólnego z Pocztą Polską ;-) ?

    Coś tam mam - czasem jakiś list wyślę, czasem coś do mnie przyjdzie ;)
    Skoro znam się na tych sprawach, to chyba logiczne, że nie mogę być
    pracownikiem Poczty :)