  • 1. Data: 2011-09-06 20:46:18
    Temat: Bezkarne łamanie ustawy o ochronie danych osobowych i spamie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Złożono wniosek o ściganie za złamanie zapisu art. 54 Ustawy o
    ochronie danych osobowych:
    "Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku
    poinformowania osoby, której dane dotyczą..."

    Po jakimś czasie policja umarza sprawę powołując się na Art.17 §
    1 pkt.2 kpk
    "Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    2) czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego albo ustawa
    stanowi, że sprawca nie popełnia przestępstwa"

    Jednocześnie umorzono drugą sprawę o przesyłanie niezamówionych
    informacji handlowych. Dokładnie o spam SMS-owy.

    "Postanowienie o umorzeniu nie wymaga uzasadnienia"

    No cóż, nie dziwota, że duzi mają malutkich w d... skoro pomaga
    im w tym Policja.

    W tym wypadku ten "duży" to Półbank... eee... znaczy się Polbank.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 2. Data: 2011-09-07 06:30:02
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    To tylko dwód na to, że GIODO jest instytucją niepoptrzebną
    i kosztotwórczą.

    Wystarczy zapis w KC i mozliwość odszkodowania pienieżnego
    na kwote wzietą z sufitu do której każdy sędzia się przychli
    i zasądzi wypłatę w ciągu 7 dni.

    Dane osobowe obywateli powinny być JAWNE
    bo to służy lepszej organizacji państwa.

    (do kretynów - czy w banku, pracy, policjantowi, przy umowach
    handlowych nie ujawniasz swych danych?)

    Andrzej.

  • 3. Data: 2011-09-07 06:31:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-07 08:30, NKAB - pisze:

    > Dane osobowe obywateli powinny być JAWNE
    > bo to służy lepszej organizacji państwa.

    Więc dlaczego piszesz anonimowo?

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-09-07 06:46:14
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Wpisz w google a będziesz wiedział kim jestem.
    Teraz identyfikacja to naprawdę łatwa jest.

    A na grupie nie wypada operować nazwiskami,
    tu jesteśmy kumplami.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2011-09-07 06:50:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.09.2011 08:46, NKAB - wrote:
    > Wpisz w google a będziesz wiedział kim jestem.
    > Teraz identyfikacja to naprawdę łatwa jest.

    NKAB -> National Kitchen & Bath Association?

    > A na grupie nie wypada operować nazwiskami,

    Dlaczego nie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2011-09-07 07:22:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.09.2011 22:46, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > "Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    > 2) czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego albo ustawa stanowi, że

    Czyli tak to działa.. Swego czasu dziwiłem się jak to jest, że 95-99%
    serwisów internetowych nie spełnia wymogów uoodo, a giodo zgłasza do
    prokuratury coś 100 (czy 400? jeden pies) spraw rocznie, z czego bodajże
    10% ma jakiś finał karny.
    Mogłem pomieszać liczby, ale jakoś tak to wyglądało koło 2008.

    Nie żebym był fanem tych przepisów kanych, ale skoro są ..

    Tomek

  • 7. Data: 2011-09-07 07:44:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "NKAB -" napisał w wiadomości grup
    > To tylko dwód na to, że GIODO jest instytucją niepoptrzebną
    > i kosztotwórczą.
    Jest niezwykle potrzebna. Kiedyś zgłaszałem duże nadużycie. Zgłosiłem.
    Odpowiedź: "dziękujemy za zgłoszenie bla bla bla. Jesteśmy zaniepokojeni
    przedstawioną sytuacją bla bla bla. Rozważamy wszczęcie postępowania bla bla
    bla". Od roku nic się nie zmieniło i nie słyszałem, żeby była kontrola.

  • 8. Data: 2011-09-07 09:35:40
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-07 08:46, NKAB - pisze:
    > Wpisz w google a będziesz wiedział kim jestem.
    > Teraz identyfikacja to naprawdę łatwa jest.
    > A na grupie nie wypada operować nazwiskami,
    > tu jesteśmy kumplami.
    > Andrzej.

    Ciekawa interpretacja, zapomniałeś podać swojego
    nazwiska, numeru pesel, telefonu, e-maila, miejsca
    pracy, zarobków, itp.

    Rychu

  • 9. Data: 2011-09-07 10:53:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał

    > Ciekawa interpretacja, zapomniałeś podać swojego
    > nazwiska, numeru pesel, telefonu, e-maila, miejsca
    > pracy, zarobków, itp.

    Nasza definicja danych osobowych jest nonsensowna. Dane
    *identyfikujące osobę* nie powinny być traktowane jak najtajniejsza
    tajemnica. W końcu po ulicy chodzisz z odsłoniętą twarzą i w wielu
    sytuacjach przedstawiasz się imieniem i nazwiskiem, czasem z
    grzeczności, czasem z konieczności.
    Chronione powinny być dane *o osobie*, właśnie takie jak miejsce
    pracy, zarobki i wiele innych. Nie każdy powionien wiedzieć ile mam
    dzieci, pieniędzy na koncie itd., ale każdy kto załatwia ze mną jakąś
    sprawę powinien bez problemu wiedzieć z kim ma do czynienia.

  • 10. Data: 2011-09-07 11:14:42
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 07.09.2011 12:53, Alek wrote:
> [...]
    > pieniędzy na koncie itd., ale każdy kto załatwia ze mną jakąś sprawę
    > powinien bez problemu wiedzieć z kim ma do czynienia.

    No to przecież wie - prosi o dowód. Jeśli go nie wyciągniesz, to nie
    robi z Tobą interesów.

    Tomek