  • Data: 2004-07-21 16:13:37
    Temat: Re: pytanko w sprawie kredytów
    Od: "bd" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Upieram się przy swoim :)

    masz prawo :)

    > Jak spadkobiercy nie sprzeciwiają się roszczeniom banku to moga mu
    > zapłacić za długi zmarłego nawet bez istnienia postanowienia o
    > stwierdzeniu nabycia spadku.

    pewnie, ze dobrowolnie moga. bank moze wezwac spadkobiercow dluznika,
    ale jesli spadkobiercy odmowia, to bank musi dochodzic swoich roszczen w
    sadzie, a tam musi przedstawic dokument, ze ci oto ludzie sa spadkobiercami
    zmarlego dluznika. bez dokumentu bank nie jest w stanie dowiesc, ze cos mu
    sie od tych ludzi nalezy. bank musi udowodnic, ze wlasnie ci konkretni ludzie
    dziedzicza.

    > Poza tym czytając Twój wcześniejszy wpis zrozumiałem (być może źle),
    > że jak nie ma dokumentu stwierdzającego nabycie spadku to bank juz
    > nic nie może zrobić. Stąd pojawił się mój komentarz, że może: może
    > sam zdobyć taki dokument.

    piszac ten wczeeeesniejszy mail zapedzilem sie odnosnie BTE, bo mialem
    na mysli to, ze bez BTE bank musi przejsc normalna droge sadowa.
    a dokument stwierdzajacy nabycie spadku jest konieczny do dochodzenia
    roszczen przed sadem. jesli chodzi o dobrowolne splacanie za kogos
    dlugow to potrzebna jest przeciez tylko dobra wola i chec osoby, ktora
    chce zaplacic :) ale zycie uczy, ze nikt nie chce placic za kogos.

    pozdr.
    marcin