  • Data: 2004-09-24 11:05:31
    Temat: Re: pytanie o reklame w stopce
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herbi napisał:

    > Albo nie wiesz o co chodzi albo mylisz pojęcia.

    Nie, sam nie za bardzo chyba się wczytałeś w treść tej dyskusji. Zauważ,
    że chodzi o _reklamę_, a nie _podpis_ (np. z adresem www).

    > Adresy stronek /reklama/ w sig`u jest dozwolona - zalecane jet jednak by
    > sig nie zawierał więcej niż 4 linie tekstu.
    > Twoje *coś* jest nadmiarowe - i dlatego jest niezgodne z Netykietą.

    Moje "coś" było właśnie reklamą. Wróć do pierwszego postu w tym wątku -
    Bogusław zapytał: "czy umieszczene reklamy "w stopce" w listach na grupy
    jest zakazane". Moja odpowiedź brzmi: tak, umieszczanie _reklamy_ w
    listach/ postach na grupy jest zakazane, bez względu na to, którą
    częścią posta będzie ta reklama. REKLAMA, powtarzam, a nie zwykły (nawet
    firmowy) podpis.
    Żeby nie było wątpliwości:
    1. "Niedopuszczalne jest posługiwanie się listami/grupami dyskusyjnymi w
    celach komercyjnych z wyjątkiem list/grup o takim właśnie przeznaczeniu"
    (źródło: http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html);
    2. "Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej
    informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy
    za pomoca środków komunikacji elektronicznej,
    w szczególności poczty elektronicznej.
    2. Informację handlową uważa się za zamówioną,
    jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej
    informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujacy go adres elektroniczny.
    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn
    nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy,
    o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1."
    (Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną.)

    Z poważaniem
    PWZ

    --
    O tempora, o mores!